Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

19 Ekim '07

 
Kategori
Fotoğraf
 

gözü yaşlı eşek

gözü yaşlı eşek
 

Bu fotografi nereden mi buldum? Ya Hurriyet, ya Milliyet!... Yabanci haber ajanslarinin Guneydogu'da cektigi fotograflari yayinlamislar.

- Askerler.

- Askeri araclar.

- Bir iki koy evi.

- Mavi onluklu merakli koy cocuklari.

- Korucular.

- Basibos dolasan kopekler.

-Aslinda ben kopekleri gorunce heyecanlandim. "Askerimiz, nihayet, mayin arama taramasi icin yetismis kopekler kullaniyor!..." diye dusundum.-

- Sonra bu fotograf: Gozu yasli esek.

***

Ortalikta dogru durust ev yok. Arac yok. Neredeyse insan yok. Bombos araziler. Basibos hayvanlar. Ve gozu yasli esek...

Bir karis toprak icin neler yapmiyoruz?

Ne kanlar dokmedik?

Daha dune kadar bos olan bizim koyun arazilerinde birileri tapu calismasi baslatmis. Uzaklardan haberi olanlar, yillardir koyu gormeyenler, hatta hic gormeyenler telaslanmis:

- Topragimiza dokunamazsiniz!

Yanliz toprak mi?

Topraga gelecek 'bir karis' su icin bile ne kavgalar edildi.

Simdilerde eskiden kan verdikleri dere sulari bosa akar.

Topraklari almak iyi.

Iyide.

Yasamazsan, islemezsen; insanlari insan gibi, hayvanlarini hayvan gibi yonetemezsen...

Bu kavgalar niye?

***



FOTOGRAF: gözü yaşlı eşek
 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..