Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '08

 
Kategori
Eğitim
 

Siyasi törenlerde öğrenci figüranlar ayıp olmuyor mu?

Siyasi törenlerde öğrenci figüranlar ayıp olmuyor mu?
 

Anadolu’da bir ile veya ilçeye başbakan veya bakanlar gelecek diye tören alanında sıra sıra öğrenciler dizilir. Bu öğrenciler çoğunlukla ilköğretimlerden olur, çünkü lise öğrencilerine bu figüranlık görevini vermek o kadar kolay değildir.

Haber ve fotoğraf bugünkü Radikal’de. Dün, Konya’da bir okulun en binasının açılış töreninde, soğuk havada ince önlükleriyle ayakta duran öğrenciler üşümüşler. Öte yanda rahat koltuğunda elindeki fincandan salep içen Milli Eğitim Bakanı, Çelik... Ve çok mutlu...

Ben bakan olsam, böyle bir manzara içinde kendimi bulsam utançtan yerin dibine girerdim.

Milli Eğitim Bakanı bir genelge yayınlasın. Başbakan, bakan, milletvekili, vali, kaymakam, Milli Eğitim müdürü, siyasi veya bürokratların katıldığı törenlere öğrencilerin katılmasını yasaklasın. Bu kuralı çiğneyen okul yöneticilerine ağır yaptırımlar uygulansın.

Ve bir anı:

60’ların sonlarında, ben ilkokulda öğrenciyken Demirel Başbakan olarak İnebolu’ya gelmişti. O toplantıda figüranlık yapan öğrencilerden biri olmak hiç hoşuma gitmemişti. O yaşta, bize verilen görevin siyasi tören figüranlığı olduğunu bilmiyordum ama o yaz gününde bizi oraya götürülmesine neden olan Demirel’i hiç sevmedim.

(1) Bakan rahatta öğrenciler soğukta (Radikal, 22-11-2008): http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetay&ArticleID=909573&Date=22.11.2008

Ankara, 22 Kasım 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..