Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '08

 
Kategori
Siyaset
 

Sızmak -2-

Sızmak -2-
 

14 Mart akşamı, Başsavcının AKP’ya kapatma davası açması üzerine AKP’den ilk açıklamayı Ertuğrul Günay yapmıştı. Bu açıklamada kullandığı “sızmak” sözcüğü üzerine bir yazı yazmıştım (1).

“Ekonomik göstergeler siyasal göstergeler, sosyal göstergeler her şeyin iyiye gidildiğini göstermektedir ama öyle anlıyorum ve üzülüyorum ki Türkiye’nin iyiye ve ileri gitmesini istemeyen kişiler çok önemli yerlere sızmışlar. Türkiye bununla hesaplaşacaktır meraklanmayın Türkiye demokrasisi bu tuzağı aşmayı başaracaktır. Halka güveniyoruz.”

Bu açıklamayı yaptıktan kısa bir süre sonra eleştirdiğimi yazıyı yazmıştım. Daha sonraki günlerde

Günay bugün bir basın toplantısı yapıp söylediklerinin ne anlama geldiğini açıklamış (2):

"Başsavcının zamanlamasında bir kasıt görmediğimi söyledim. Ancak olayların gelişmesi, çevresel etkiler ve bir takım telkinlerin kendisini dava açmak konusunda zorlamış olabileceğini belirtim. İddianameye karşı görüşlerimi açıklarken kullanmış olduğum `Önemli yerlere sızma' sözcüğü ile kastettiğim de bu siyasal ortam ve telkinlerin yarattığı talihsiz sürece vurgu yapmaktır. Bundan sonraki süreç yargıyla ilgilidir. Umuyorum ki en doğru kararı yargı verecektir"

Bu açıklama üzerine, ben de yazdığım yazıyla ilgili bir açıklama yapma gereğini duydum:

“Sızmak” başlığıyla yayınladığım yazıda TDK sözlüğünden aldığım tanımlardan asıl almam gerekenleri almamışım:

4 . Gizlice, haber vermeden gitmek, sıvışmak
5 . İçki, yorgunluk vb. sebeplerle kendinden geçerek uyuyakalmak

Bu arada yazıda çok sayıda başka hatalar da yapmışım:

- Ertuğrul Gazi yazacakken yanlışlıkla Ertuğrul Günay yazmışım.
- CHP diye yazılan sözcük aslında CHIP olacaktı.
- Deniz Baykal yazılmış, oysa kastettiğim Derya Baykal ve televizyon programındaki örgülerdi.

Şaka bir yana, yılların politikacısı Ertuğrul Günay’ın acemi politikacılar gibi ayaküstü yaptığı o açıklama için çok pişman olduğuna inanıyorum. Bir hafta sonra yaptığı açıklamayı da açıkça söylenememiş bir özür olarak değerlendiriyorum.

(1) Sızmak (15-3-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=98442
(2) 'Ergenekon'un rövanşı' demedim, (DHA, Vatan Gazetesi 22-3-2008)

İstanbul, 22 Mart 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..