Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '08

 
Kategori
Siyaset
 

Sızmak

Sızmak
 

Akşama doğru Yargıtay Başsavcısı AKP için kapatma davasını açmış. AKP Genel Merkezinde büyük bir hareketlilik var. Gazeteciler dışarıda bekliyor. Bütün haber merkezleri canlı yayınla bağlı buraya. AKP’den hiç kimse açıklama yapmıyor. Sonunda bir bakan, Ertuğrul Günay çıkıyor dışarıya ve uzatılan çok sayıda mikrofona konuşuyor:

Ekonomik göstergeler siyasal göstergeler, sosyal göstergeler her şeyin iyiye gidildiğini göstermektedir ama öyle anlıyorum ve üzülüyorum ki Türkiye’nin iyiye ve ileri gitmesini istemeyen kişiler çok önemli yerlere sızmışlar. Türkiye bununla hesaplaşacaktır meraklanmayın Türkiye demokrasisi bu tuzağı aşmayı başaracaktır. Halka güveniyoruz.”

Televizyonda duyduğumda yanlış mı anladım diye düşündüm ama sonra Milliyet’te yayımlanan haberdeki metinde aynı sözcükleri buldum (1): “Türkiye’nin iyiye ve ileri gitmesini istemeyen kişiler çok önemli yerlere sızmışlar.”

TDK (www.tdk.gov.tr) sözlüğünde “Sızmak” sözcüğü için 6 anlam verilmiş. Bunlardan ikisini veriyorum. Diğerleri için sözlüğe bakılabilir:

3. Herhangi bir topluluğu, bir örgütü yolundan saptırmak için gizlice arasına girmek.
6. askerlik Düşman mevzileri arasına gizlice girmek ve ilerlemek.

Bu konuşmada, “sızmak” sözcüğünü Yargıtay Başsavcısı için kullanmış olmuyor mu? “Sızmak” sözcüğünü yargının bu önemli makamındaki kişi için kullanılması çok ağır değil mi?

Deneyimli siyasetçi Günay böyle bir konuda ayaküstü açıklama yapmasının böyle sonuçlanabileceğini düşünememiş mi?

Böyle zamanlarda CHP lideri Deniz Baykal’ı takdir ediyorum. Partiden kimi uzak tutacağını bazen çok iyi biliyor.

(1) Bakan Günay: Türkiye demokrasisi bu tuzağı aşmayı başaracaktır (14-3-2008 Saat 20:55, Milliyet): http://www.milliyet.com.tr/default.aspx?aType=SonDakika&ArticleID=505460&Date=14.03.2008&Kategori=siyaset&ver=39

Ankara, 14 Mart 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..