Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '11

 
Kategori
Şiir
 

Soluk soluk soludum Anadolumu...

Bulutlara yeşil konaktır zirveler Karadeniz'de
Doğal ebrudur yeşiller mavi içinde
Hayde gidelum da uşaklar Çayeli'nden öte Ayder'e, Kümbet'e

Yaylalarda tutuşalım horona tulum kemençeyle
Uhrevi havayı solurken Sümela'da bulutlarla el tutuşalım Uzungöl'de
Sütlaca doymadan geçmeyelim Sisdağı'ndan, Hamsiköy'den

Enginlere sessiz mavice dalıştır yaşam Akdeniz'de
Dalgalarla uc uca sevdalı sarmalaşır yıldızlar asumanda
Bir yörük türküsü yükselirken acıyla Toroslar'da
Yankılar aşıkların tutsaklığındaki Kızkalesi'nin çıplak duvarlarında
Portakal, mandalina, limon, muz bahçelerinde
Elleri toprak kokulu, işçiler yürekli, işçiler onurlu Çukurova'da

Başakların yeşil dalgalarını kıskanır bozkır İçanadolu'da
Geçitsizdir Tuzgölü göçlerde kuşlar yüreğini taşır gagasında
Ihlara Vadisidir kilise şapellerin evsahibi Kapadokya'da
Bükülür enlem-boylam koordinatlar karışır Erciyes'te
Su giyotindir el ayağı keser Kapız Başı'nda
"Ne olursan ol yine bana gel" der Mevlana Konya'da

Kıyılarda inciler dizilidir gerdanlık misali Ege'de
Meryemana, Zeus zeytin dalıyla karşılar sizi Selçuk'ta
Toprağa, mahsule can verir Menderes, Gediz dağda, bayırda, ovada
Nazarlık gibi şirin Şirince karşı kıyılara bakar tepelerde
Bağbozumu şaraplar yıllanır mahzenlerde
Oda mezarlar lanetlidir, akan sular torağı aklar Pamukale'de

Yedi tepeden yedi yıldız gökkuşağı misali ışıldar Marmara'da
Paha biçilmez inci gerdanlık bağlar kıtaları boğazda
Yoğurt doyumsuz Kanlıca'da, tepelerden bakılır İstanbul'a Çamlıca'da
Serhad şehri Edirne, Şehitler diyarı Çanakkale, Bursa yeşiller içinde
Lüleburgaz, Tekirdağ, Kırklareli onurumuz Avrupa'da
Bilmem kaç kıratlık elmas Avşa, Büyükada, Heybeli, Kınalıada

Kışa tutsak yaşam zor Doğuanadolu'da
Toprağın kat kat yorgan örtüsü beyaz sonsuzlukta
Bitlis donuktur akmaz bulaklar Komus'ta, Sapkor'da
Zorlar beyaz örtüyü açarken kardelenler, asminler Artos'ta
Ab-u hayat ile can bulur canlar Bingöl'de
Güneş'e nipset ulaşılmaz zirvedir Ararat Ağrı'da

Tarihle fısıldaşırsın gelsen karataşlı Güneydoğu'da
Taşlar tanıktır sırlarına kavimlerin dar küçelerde
Açılır dört yöne dört bir kapı Diyarbakır'da
Mardin, Midyat, Nusaybin dinler, diller iç içe Dicle-Fırat boyunda
Hanlar, hamamlar, camiler, kiliseler kültürel miras Mezopotamya'da
Asırlardır besledi bağrında Hurrileri, Medleri, Asurluları, İnaloğullarını...

Gezdim, dolandım, soluk soluk soludum Anadolu'mu
Konakladım ovalarında, pınarlarından kana kana içtim
Kah karlı dağlarında, kah yeşil yaylalarında çiçeklerimi derdim
Güvercinlerimi uçurdum dört bir yanından
Karaca Mağarası'nda büyülendim, Nemrut'ta kaderim yazıldı güneşi tuttum
Îzmir'de güneşi yollarken el açtım Mevla'ma canım al aha bu topraklarda

Birsen İnal
06.07.2011 DİYARBAKIR 

 
Toplam blog
: 124
: 393
Kayıt tarihi
: 01.04.11
 
 

Diyarbakır’da doğdu, tam bir Diyarbakırlı olarak büyüdü. İlk okulu İsmet Paşa İlkokulu’nda, orta ..