Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '19

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
Okunma Sayısı
76
 

Sosyal Medya Özeliniz mi?

İnternet hayatımıza girdiğinden beri, her birimizin bilinçli olarak istesek de istemesek de bir kişisel markası var. Bir arama motoruna adınızı yazdığınızda çıkan her sonuç sizinle ilgili insanlara fikir veren dijital ayak izleriniz haline geldi. Bir işe başvurduğunuz zaman CV'niz ile birlikte ilk incelenen sosyal medya hesaplarınız, İnsan Kaynakları departmanlarının bir sonraki görüşme için sizi çağırıp çağırmayacağı konusunda belirleyici rol oynuyor. 

Hollywood'da bir filmin kadrosu belirlenirken, oyuncuların role uygunluğu ve yeteneği kadar, takipçi sayıları ve sosyal medyayı aktif kullanmaları göz önüne alınıyor artık.

Bu uygulamaların doğruluğu ya da yanlışlığını değil, gerçekliğini konuşmanın zamanı. Böyle bir çağda, sosyal medya hesaplarımız hala bizim özelimiz mi?

Bazı kariyer uzmanları, sosyal medya hesaplarınızda asla siyasi paylaşımlar yapmamanızı, imza kampanyalarına katılmamanızı öneriyor. Suya, sabuna dokunmadan yaşayıp gitmelisiniz onlara göre. Oysa ki bu sosyal medyanın sosyalleşme prensibine aykırı.

Sosyal medya hesaplarınız, eğer genele açık değilse, sadece yakın çevrenizden insanlarla iletişim kuruyorsanız, sizin özel hayatınıza dahildir. İş çevrenizden insanları eklediğiniz, gizli olmayan profillerinizde bir de çalıştığınız kurumun ismini ve pozisyonunuzu yazıyorsanız, o zaman özel hayatınızın sınırlarından çıkar. Yani sosyal medyayı profesyonel amaçlarla, kartvizit olarak, işinizi tanıtmak ya da network geliştirmek için kullanmıyorsanız, daha özgür davranabilirsiniz. Ama kariyerinizle ilgili olan profillerinizdeki her paylaşımınız, sizin kişisel markanızla ve varsa bağlı olduğunuz markalarla ilişkilendirilir. Bu nedenle çok sinirlendiğiniz konular olsa bile üslübunuza, paylaşımlarınızın içeriğine dikkat etmeniz çok önemlidir.

Ben sosyal medyayı kişisel markanız için nasıl etkili kullanabileceğiniz ve sosyal medyada marka olabilmeniz adına verdiğim online eğitimlerde bunu özellikle işliyorum. Şu an aktif olarak kullanmadığınız, ancak silinmemiş profillerinizi bile gözden geçirmeli ve şu anki kişisel markanıza uygunsuz kalan profillerinizi düzenlemelisiniz. Arama sonuçlarında adınızla beraber ilk sayfalarda çıkan sonuçların hepsi sizin sorumluluğunuzda. Kontrolü ele almak ya da markanızı akışına bırakmak tamamen sizin seçiminiz.

 

ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 7
Toplam yorum
: 8
Toplam mesaj
: 4
Ort. okunma sayısı
: 980
Kayıt tarihi
: 10.11.06
 
 

Sosyal marka yaratıcısı, Medya profesyoneli, Yazar Sosyal medya ile markanızı yaratmak ve geniş k..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster