Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sosyal paylaşım siteleri

Sosyal paylaşım siteleri
 

Sosyal paylaşım siteleri  yaşamımıza girmeden önce daha mutluyduk diye düşünüyorum. Nerdeyse her dakikamızı Facebook'a göre ayarlamaya başladık. Vıcık vıcık sevgi sözcükleri ay şiştim arkadaş. Sokaklarda profil fotosu çekmek ve koşa koşa yayınlamak için yaşayan insanlar haline geldik. Kızlar seksi dudak hareketi popo dışarda yandan çekilen şuh pozlar, ergen delikanlıların olmazsa olmazı araba yanında şöyle afilli bir foto.. Yetişkin ergenlerde genç olduklarını ispat için binbir şekile girilmiş, rakı kadehi önünde vay kim tutar seni belki yakalarsın bir hatunu.. Gittiği her mekanı etiketleyenler, niye beni depresyona sokuyorsun kardeşim? Giden var gidemeyen var, şimdi simitçiden başka biryere götürmeyen kocaya bak elin herifleri nerde gezdiriyor diye çemkirince adam beni boşarsa ne olacak?? Boşanma ilamımı alıp "simitçiden başka bir yere eşlerini götürmeyenleri protesto için milyon kişi topluyoruz" diye gurup mu kuracaksın?  Bu gurubu kurman benim sosyal statümü nereye götürecek ne faydası olacak vay vay diye saçımı başımı yolmaktan başka...

Eskiden komşum Ayşe hanımdı ne aldı nereye gitti diye onu takip ederdim, iyi bir şey almışsa ona göre kocaya çemkirilirdi. Şimdi adam ne yapsın, bilgisayarı kafamda kırıp" de get senin  feysbukuna'da" derse yerden göğe kadar haklı .. Bir de sabah kalktım terliğimi giydim, sütümü içtim, kahvemi içtim şeklinde canlı yayın yapanlar var. Bana ne arkadaşım senden, sordum mu napıyorsun diye .. Hayır sen kimsin senin hayatını bileyim. Yakında tuvalete gittim şu renkti(!) diye paylaşmalarından korkuyorum... Aman herkes bir faal bir gezgin bir aktif sosyal konulara duyarlı gırla gidiyor.. Yalaaaaaaan vallahi yalan billahi yalan.. Yolda görsen selam vermeyeceğin insanlarla sevgi muhabbetleri aman çok güzel çıkmışsın, çok özelsin, çok şusun busun aman Allahım herkes iyilik meleği... Gerçek hayatında anneanne, babaanne, dede gibi aile büyüklerini ziyaret etmek bir yana telefon açmaktan dahi kaçınan insanlar her türlü güya sosyal olayları paylaşmakta rekor kırıyorlar. Desen gel arkadaşım çocuk esirgemeye gidelim iki çocukla konuşalım başını okşayalım, ya da hasta var gidip kan verelim iki gün başında bekleyelim , yaşlı yurdunu ziyaret edelim, olmaz ayyyyy  yüreğim kaldırmaz cevabıyla karşılaşırsın. Geçen gün cafede genç bir çift oturuyordu, ancak konuşmuyorlar sadece telefonlarında yazıyorlar, foto için yanyana gelip çekip tekrar telefonla yazışmaya devam ediyorlardı. Sosyalleştiğimizi zannederken yalnızlık içinde sanal dünyanın yalan rüzgarında savrulup duruyoruz...

 
Toplam blog
: 8
: 379
Kayıt tarihi
: 04.01.11
 
 

Yazmayı seviyorum, çevremde olup bitenlere duyarlı olmaya çalışıyorum. Gözlemlerimi paylaşmak içi..