Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Sosyal Yardımlaşma Vakıfları

Sosyal Yardımlaşma Vakıfları
 

Salih Arıkan


Sosyal Yardımlaşma Vakıflarında yâda insan hakları kurullarında üye olan engelli arkadaşlar var mı derneğimiz son genel kurulunda insan hakları ve sosyal yardımlaşma vakıflarındaki kurullara katılmayla ilgili tüzük değişikliğinde bulundu. Bu bence güzel bir fırsat.

Yanılmıyorsam ocak ayında sosyal yardımlaşma vakıflarında seçimler oluyor. Kimler katılabiliyor tam olarak hakim değilim.  Ama illerde valilerin ilçelerde kaymakamların sivil toplumdan üye önerme haklarının olduğunu biliyorum. Bu dönemde engellilerle ilgili çalışmalar yürüten bir yâda bir kaç arkadaşımız sosyal yardımlaşma vakıflarında olsa güzel olur. Sosyal yardımlaşma vakıflarındaki arkadaşlar bizim mevzuatı ne kadar biliyor. Bir de engellilerin ortez protez ilaç gibi konularda ihtisaslaşan bir kaç arkadaş yetiştirmek gerekiyor.

Ben geçen yıl sosyal yardımlaşma vakfı işini düşünmüştüm sonra vazgeçtim. Makam ve mevki dilenciliğine girerek hayatımı zayi etmeyi düşünmüyorum bir de ön yargıları aşıp bir kaç engelliye faydam olup olamayacağınıda kestiremiyorum. Makam ve mevki dilenciliği beni rezil kepaze durumuna düşürebilir.  Başkaları için bir şey diyemiyorum. Ama sosyal yardımlaşmada birileri olsun.

Biliyorsunuz bizim dışarı çıkamayan bir arkadaşımız var. Bilgisayarı bozuldu. Konak kaymakamlığı sosyal yardımlaşmaya başvurduk bir arkadaş geldi ben durumunu anlattım. Maalesef ret geldi. Bu bizi çok üzdü. Bu şunu gösteriyor. Bu arkadaşlar kötü değil engelliler hakkında hiç bir bilgiye sahip değil. Sağ olsun Mekkiye Uludağ ve İsa Filiz arkadaşlarımız birer bilgisayar alarak dışarı çıkamayan arkadaşımıza karşı ilgilerini ve sevgilerini belirttiler.

Sosyal yardımlaşma vakıfların engellilere hangi destekleri veriyor maaşlar dışında kaç engelli nelerden faydalanıyor bunları resmi olarak açıklamadıkları için bilemiyoruz. Ama sosyal yardımlaşma vakıflarının işleyişini bir arkadaşımız çalışarak bu işe kendini adamalı.

İnsan hakları başkanlığı. İnsan hakları başkanlıklarının il ve ilçelerde kurulları var. Kaç engelli bu kurullara üye bu kurullar engellilerle ilgili ayrımcılık yâda engellilerin insan haklarını koruma geliştirme anlamında faaliyetleri oldumu ben duymadım engelli haberlerini sürekli takip ediyorum. Şu engelli hak ihlaline uğradı ve insan hakları kurulu buna itiraz etti İzmir ilde ve ilçelerde insan hakları kurullarında kimler var. Engelli haklarını insan hakları olarak görmedikleri için bizimle hiç tanışmadılar ve ben kendilerini tanımıyorum.

Yine il ve ilçelerin insan hakları kurullarında engelli arkadaşlarımız olmalı. Çünkü benim yaşadığım mağduriyetleri yani kaldırım işgalleriyle ilgili meselemi üst yazıyla insan hakları kuruluna bildirdik bana yazılı yâda sözlü olarak cevap gelmedi. Demek ki engelli haklarını insan hakkından sayan kurullarımız oluşturulamadı bunda biz engelli derneklerinin de payı var. Suçu başkalarına atarak rahatlama psikolojisine girmekte doğru değil fakat bir başlangıç yapılabilir.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..