Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Söyle aşkım suçum nedir? Seni candan sevdiğim mi?

Söyle aşkım suçum nedir? Seni candan sevdiğim mi?
 

Resim:Alıntı


Söyle dilber suçum nedir
Sana boyun eğdiğim mi
Seni Allah gibi bilip
Seni candan sevdiğim mi

Aşık oldum mah yüzüne
Mailim ela gözüne
Söylenen her bir sözüne
Kanıp da inandığım mı

Bu sevda gele başına
Kanlar karışa yaşına
Gece gündüz ateşine
Hiç durmayıp yandığım mı

Vadına vefa var gibi
Safi lekesiz nur gibi
Allaha güvenir gibi
Ben sana güvendiğim mi

Meluliyim bahtım kara
Ben düştüm garip diyara
Sen gibi gonca nigara
Bu kadar bağlandığım mı

Türkünün kayıt bilgileri

Yöre: Afşin

Kaynağı&mahlası: Aşık Meluli

Türkünün sözlerini gönderen: Bekir Karadeniz olarak belirtiliyor, kaynak olarak sağlam gördüğüm “Türkü Dostları” sitesinde…

Bu türküye ilk defa beraber çalıştığımız kameraman arkadaşımız Emin dinlerken rast geldim.

Türkü hiç mi hiç yabancı gelmiyordu ama türküyü söyleyen Hozan Beşir’ den sonra bu türküyü bir başkasından dinlemek tasavvur edemeyeceğim bir şey.

Ve takım arkadaşım, çalışma arkadaşım Emin dinlerken rast geldiğim bu türküyü ne zaman duysam kapat diyorum şunu, kapat! Ben bunu dinlemeye dayanamıyorum, iptal oluyorum.

Ve sonra…. Ve sonra şöyle düşünüyorum. Bu çok çok özel bir yetenek olmalı. Bu, bu dünyadan kopup, boyut değiştirmenin, bir başka alemde yol almanın adı, resmi, tınısı, ilahi gücü içinde hissetmenin sesi deyin, ne derseniz deyin ama ben bir tanım yapamıyorum açıkçası. Tek hissettiğim o an benim bende olmadığım.

Bir ses, bir yorum bunu nasıl sağlayabilir bilmiyorum, "herkesi aynı ruh alemine sürüklemeyeceğini de biliyorum"! ama türkünün sözleri ve yorumcunun içinde taşıdığı aşk duygusunun yoruma yansımasının da bu tanımsızlıkta birinci derecede etkili olduğunu düşünüyorum.

Anlam olarak yabancı olmasa da tanım olarak bana yabancı gelen bir iki kelimeye de deyinmeden geçemeyeceğim.

Mah. "Mah yüzüne" Aşağı yukarı tahmin ettiysem de emin olmadığım için google e sordum ve "ay yüzlü" ay yüzüne demek olduğunu öğrendim.

Takıldığım bir diğer kelime ise…

“Vad” Vadına idi…

O da şöyle tanım buluyor gogleden ulaştığım bir kaynakta: Ahd; iki tarafın sözleşmesi demektir. Bir taraf söz verirse vad olur. Buna göre ahde vefa, verdiği sözü yerine getirmek olur ki, bu, Tamamı için linke tıklayın" jquery1257908747187="39" rel="nofollow" href="http://ansiklopedi.bibilgi.com/İslam">İslam hukukunda dini bir emirdir. Kuran-ı kerimde İsra suresinin otuz dördüncü ayetinde mealen; “Ahdi yerine getirin. Ahdi bozanlar sorumludur.” Buyrulmaktadır, diyor.

Bunu dışında Allah gibi söylemi tabii ki oldukça ciddi bir söylem!

Böyle bir sevdaya düşen bahtlı mıdır, bahtsız mıdır, bir diğer deyişle şanslı mıdır, şanssız mıdır bilemem ama asılda, içte, kök de her insan böyle bir sevdayı yaşamak ister sanırım. Ve ancak böylesi bir sevdayı, aşkı, yüreğinde, yüreğinin derununda hisseden yorumlayabilir böylesine bu sözleri.

Dinlemeye ne dersiniz? Yalnız tavsiyem alkolle birlikte alınmaması. Zira alkol almayı gerektirmeyecek kadar sirayetli bir dokunma… Dokunuyor çok fena…

Buyurun! Dinleyin.

http://video.eksenim.mynet.com/multivizyon70/seni_allah_gibi/282531/

http://www.youtube.com/watch?v=2UVBBUmoRP4

 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..