Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Steve Jobs...

Steve Jobs...
 

Apple siyah logo


Bugünün en önemli haberiydi bence..Steve Jobs’un ölümü.. Gazeteler arasında gezerken kendimi hep aynı haberi okurken buldum.

Bill Gates ne demiş, facebook, google, yahoo ne yapmış, twitter’da neler dönüyor, samsung ceo’sundan ses var mı? Devlet başkanları girmiş mi işin içine? Obama’dan kesin bir açıklama gelmiştir..

“Newyork’ta 5. Caddedeki apple store ne kadar güzeldi, ipad 2 çıkmış mıydı o zamanlar acaba ben geçen kasım’da gitmiştim..neyse..macbook air almak istiyorum ..acayip hafif, çantamda zaten dünyamı taşıyorum laptopumu da atsam süper olur…şu Stanford üniversitesindeki konuşmasını bir daha seyretsem iyi olur”.. düşünceleri arasında..

O sirada, yeni aldığım, fotoğraf uygulamalarına bayıldığım Iphone 4’ümü gördüm..aklıma geldi..Bundan önce en son 2 sene önce telefon almıştım.. Teknoloji düşkünlüğüm yok..O yüzden, apple artık iyi ürün çıkaramayacakmış, ortalık karışacakmış, hisseler düşmüş falan çok umurumda değil.

Ölümüne de üzülmedim. Şahsen tanımam kendisini..Allah yakınlarına sabır versin..

Beni en çok ilgilendiren, Steve Jobs’un başarıya giden yolu tasvir edebilmemizi sağlamış olması..

Arap asıllı, önce öksüz, sonra yetim, zar zor lise bitirmiş, üniversiteyi hiç bitirememiş, fakir, aç…

Buraya kadar, perişan bir insan profili..Ölmüş..gömeni yok.. Bu sıfatlara sahip birçok insan, bırakın ilerlemeyi, kendi haline acımaktan ancak geriye doğru sayar.

O, köşeyi dönebilmişlerden.. Nasıl? Kendine olan inancıyla, hayal dünyasıyla, azmiyle ve adanmışlığıyla..

Hayat hikayesine baktığımızda çıkaracağımız başarı tasviri ancak şöyle olur..

Önce kendine inan, sonra başka bir şey düşünme, kendini ada, ne olursa olsun inancını kaybetme, sorunlar sana yolundaki gölgeler gibi görünsün, en fazla sinek ısırığı kadar acıtsın, adım adım devam et, düş, kalk, zaman zaman nefret et her şeyden, ama yolundan dönme, sahip olduğun her şeyi kullan ve farkına var; bugüne kadar hiçbirşeyi boşuna yapmadın, yapmış olduğun ve yapacakların arasında bağlantılarını kur, olabilecek en mükemmel halin ol ve geleceğini çiz..

Ama en önemlisi, büyük düşün..hayal kur…aç kal..budala kal..

Hayata geliş misyonu böyle büyük bir insanın ölümüne üzülmedim. Olduğu için sonsuz teşekkürlerim var..

www.yaseminsol.com

 
Toplam blog
: 33
: 735
Kayıt tarihi
: 06.06.07
 
 

Seyahat etmek, gezmek, fotoğraf çekmek, okumak ve yazmak en sevdiklerim..O yüzden bu blogu kurdum..