Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '07

 
Kategori
Danışmanlık
 

Stratejik kurumsal analiz: ufuk dörtlüsü

Stratejik kurumsal analiz: ufuk dörtlüsü
 

"Stratejin derin ve uzağı gören cinsten ise daha savaşmadan sen kazanırsın. Stratejik düşüncen sığ ve kısa erimli ise, daha savaşmadan sen kaybedersin. Stratejisi olmayanlar yenilmeye mahkumdurlar." Sun Tzu

Bu makalede sizlerle paylaşmak istediğim bir doküman var: İNKA'da eğitimci, ARGE uzmanı ve insan kaynakları uzmanı olarak çalıştığım yıllarda Türkiye'deki KOBİ'lere sunduğumuz stratejik danışmanlık modülünden "Ufuk Dörtlüsü" notları.

Bu okumayı yaparken aynı zamanda kurumunuza uygulamaya ne dersiniz? Sizin şirketinizin temel strateji, misyon, vizyon, felsefe ve değerleri neler? Bunlar üzerinde derinlemesine kafa yormaya ne dersiniz? Haydi başlıyoruz.

Stratejik planlamaya ilişkin şirketiniz içinde, özellikle üst yönetimde, bir fikir birliğinin geliştirilmesi çok önemli ve yararlıdır. Liderlik ve yönetim pozisyonundaki kişilerin aynı stratejik hedefleri paylaşmaları, ortak bir vizyon ve anlayış geliştirmeleri, bu anlayışın kurumun her düzeyinde tüm çalışanlarca paylaşılması için özel çaba göstermeleri gerekmektedir. Bu çerçevede kurumun misyonunun ve değerlerinin geliştirilmesi ve açıklığa kavuşturulması şarttır. Bir kurum el kitabı oluşturulabilir. Bunun için Ufuk Dörtlüsü çalışması kritik önem taşır.

Kurumunuz için “UFUK DÖRTLÜSÜ” çalışması yapılması hem kurumun ortak dilinin oluşması açısından, hem de ortak vizyonun tüm çalışanlar tarafından benimsenmesi açısından kritik bir öneme sahiptir.


UFUK DÖRTLÜSÜ

Aşağıdaki dört madde üzerinde derinlemesine düşünün ve kurumunuza bunları uygulayarak boşluklara yazın.


1) Vizyon: Kurumu gelecekte nerede görüyoruz?

2) MİSYON: Kurumun varlık nedeni nedir?

3) FELSEFE: Benimsediğimiz temel anlayışın esasları nelerdir?

4) DEĞER VE İLKELER: Sizi siz yapan kurumsal değerlerimiz nelerdir?

Kalite? İnsan odaklılık? Müşteri Memnuniyeti? Profesyonellik? Bilimsellik? Güven? Yenilikçilik? Saygı? Kendinizi bu değerler çerçevesinde nasıl tanımlıyorsunuz?


TEMEL STRATEJİK KAVRAMLAR

Vizyon, kavramsal olarak görülmek istenen veya görülen bir resim veya manzara anlamına gelir. Vizyon geleceğe ilişkin nerede olmak istediğimizdir. Kendimizi ve kurumumuzu gördüğümüzdür. Büyük resmimizdir. Almak istediği sonuçtur. Varmak istediğimiz yerdir.

Misyon ise bizim asıl fonksiyonumuzdur. Yaptığımız ana iştir. Varlık nedenimizdir. Gerçekleştirdiğimiz görevdir. Vizyonun nasıl başarılacağına ilişkin görev tanımımızdır.

Amaçlar ise Vizyona ulaşmak için belirlenen misyonun yürütülmesi sırasında başarılacak ara basamaklardır.

Stratejimiz ise belirlediğimiz hedeflere nasıl gidileceğini gösteren eylem planıdır. Yol haritamızdır. Sonuç üretmeye dönük üst düzey ve uzun vadeli eylem planlarımızdır.

Taktiklerimiz ise, stratejilerimizin altında yer alan daha küçük ve daha kısa vadeli eylem planlarımızdır.

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..