Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '06

 
Kategori
Su Sporları
 

Sualtı Fotoğrafçılığı

Federasyon rakamlarına göre ülkemizdeki lisanslı balıkadam sayısının altmış bini geçtiği bu yaz tatili öncesinde ilginizi çekeceğini umduğum bir konuya parmak basmak istiyorum. Eminim ki, su üstünde amatörce fotoğraf çeken ve dalmaya heves etmiş pek çok kişinin hayalini iyi bir sualtı fotoğrafçısı olmak süslüyordur. Böylece gözlerinin gördüğü güzellikleri sevdikleriyle paylaşmak ve sosyalleşme kulvarında ileriye doğru büyük bir adım atmak mümkün olacaktır.

Ben de aynen öyle yaptım ve 1990 yılından beri devam ettirdiğim lisanslıbalıkadamlık kariyerimi üç sene önce filmli bir sualtı makinesi alarak taçlandırdım. Ekonomik imkanlarla doğrudan bağlantılı bir spor olan aletli dalışın bir alt kırılımı olan fotoğrafçılık da tabi ki sağlam bir bütçe gerektiriyordu ama şansım yaver gitti veinternetten elden düşme bir kamera buldum. Dalışa gitmeden önce bol bol okudum ve iyi fotoğraf çekmenin ipuçlarını yalayıp yuttum. Gel gelelim, hem dalış hem de fotoğrafçılık pek çok açıdan araba kullanmaya benzer pratik eksikseteori pek yardımcı olmaz! Kurallarına uyulduğu sürece eğlenceli olabilir ama direksiyon başında olduğu gibi sualtında da asla gevşek davranılmamalıdır.

Bu bilince sahip dalış eşimi bana asistanlık yapmaya ikna ettim ama ne o ne de ben fotoğraf makineli ilk dalışımda aynı zamanda yakın korumam gibi davranması gerektiğini bilmiyorduk. Çünkü farklı denizlerde yıllardır tecrübe etmiş ve bu zaman zarfında kendimi oldukça geliştirmiş olmama rağmen havam umulmayacak kadar çabuk bitti. Gerek bir hayalin gerçek oluyor olmasının getirdiği heyecan gerek makineye sahip olmaya çalışmanın yol açtığı ekstra efor yüzünden dalışın yarısından itibaren eşimden çimlenmek zorunda kaldım. Bereket versin, eşim nefesini benden çok daha iyi kullanabildi ve dalışın sonuna kadar ekiple beraber hareket etmeyi başardık. Tahmin edersiniz ki, yüzeye çıktığımda karizma yerlerdeydi ama en azından büyük bir dersi kaçırmamış oldum. Yeni bir tecrübeye, yanınızdaiyi tanıdığınız ve desizi iyi tanıyan biriolmadan kalkışmayın.

Bu dalıştan geriye mavi-yeşil ağırlıklı fotoğraflar kaldıysa da bunun bende eksik olan bir ekipmandan kaynaklandığınıve biraz daha birikim yapıp, yapay bir ışık kaynağı alırsam çözüleceğini biliyordum. Nitekim bir sonraki gezi dönüşü göğsümü gere gere gösterebileceğim en az 4-5 poza sahiptim. Sağlıklı, güneşli günler ve keyifli dalışlar dilerim.

 
Toplam blog
: 8
: 1409
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Aletli dalış hayatım 1991 yılında başladı. Aynı yıl 1* ve 2* dalıcı sertifikalarımı aldım. 1992'de 3..