Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Suç kimde

Suç kimde
 

Kız arkadaşımla bir bankta oturuyoruz. Hava güzel, deniz güzel, kısacası İzmir güzel….

İleriden eski bir bebek arabasını birazcık modifiye edip, içerisine de iki tane beyaz tavşan koymuş, birisi geldi yanımıza. Hani tavşan ağzıyla bir kağıt seçecek, daha sonra da falını göreceksin. Adam bu işi yapıyor.

Tavşanın bir tanesini kucağımıza bıraktı. İstemiyoruz deyip geri verdik. Neyse adam kendi kendine tavşana bir kağıt seçtirip, o kağıdı bize verdi. İstemiyoruz dememize rağmen hala inatlaşıyordu. Şivesinden, tipinden belli oluyordu büyükşehire göç edenler kervanından olduğu.

Gayet sakin bir ifadeyle tekrar istemediğimizi, başımızdan gitmesini söyledim. Adam pişkin pişkin para verin gideyim dedi. Neyse ihtiyacı vardır belki diye birkaç YTL verdim. Adam beğenmedi. Neymiş 10 YTL verecekmişim. "Yuh" dedim, "tavşan mı satın alıyoruz?" dedim. Ama göreceksiniz adam yıkıyor ortalığı 10 YTL diye. 10 YTL normalde az bir para ama o adam o parayı hak etmiyordu. İnatlaştım vermedim. Neyse o sırada polis arabası göründü. Adam da yanımızdan ayrıldı…

Bu olay kordonda oldu ve bundan üç dört yıl öncede bir ayakkabı boyacısıyla aynı tartışmayı yapmıştım. Sadece bu insanlar değil, falcı teyzeler, dilenciler…. Kordonda hepsi var.

Şimdi soruyorum size;

Hayat şartları yüzünden memleketini terk ettirip, b öyle işler yapmak zorunda bıraktıranların mı?

O insanları yetiştiren anne babada mı?

Yoksa istediği parayı vermediğim için bende mi?

Suç kim de?

 
Toplam blog
: 61
: 1041
Kayıt tarihi
: 04.01.08
 
 

1983 doğumluyum. İzmir' de yaşıyorum. Bir kamu kuruluşunda memur olarak çalışıyorum. ..