Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Böyle Bankacılık Olmaz Olsun

Böyle Bankacılık Olmaz Olsun
 

Bankaların küçük oyunlarına dikkat!


Bankalarla uğraşmak için insanın bol sabırlı olması gerekiyor. Geçmiş yıllarda kırsalda olduğum için mecburen devlet bankasıyla çalışıyordum. İşlemler çok yavaş bürokratikti. Kredi alacaksan öyle “bir telefonla kredi” gibi “TC kimlik no ile kredi” gibi seçeneklerin yok. Muhtardan imzalı ikametgah, müdürden imzalı bordro, iki şahit vs… Yani biraz zorlanıyorduk. Üstelik kredi çekeceğin zaman bankanın belli bir kredi verme parası var. O parayı senden önce birileri kredi olarak çekmişse:

-Kredi almak için başvurmaya geldim.

-Üzgünüm bu ayki kredi kotamızı bitirdik. Bu ay veremeyiz gelecek ay belki, şeklinde cevaplar almanız olasıdır. Üstelik bankanın kredi kartı da taksit maksit yapamıyor.

Orada olduğum yıllar boyunca bankacılıkta hayalini kurduğum “tayinimin çıkıp özel bankalarla çalışma” isteğimdi.

Nihayet modern dünyaya geldik. Bankamız özel oldu. Başımıza nur yağdı. Telefonları otomatik ödeme talimatı yaptık. İnternet bankacılığına geçtik bankaya gitmeden ayakkabımız aşınmadan borçlarımızı ödedik.

Arada sırada telefonumuza bankadan mesajlar geliyor:

-Memurlara % 20 faizle kredi.
-Kefilsiz kredi size özel hemen şubemize gelin, boyunuzun ölçüsünü alın.
-Şimdi al portakal mevsimi geldiğinde öde.

Önce kredi faizine bakıyorsun, normal ihtiyaç kredisinden bayağı düşük. Sonra araştırıyorsun banka birazcık komisyon alıyor. 1000 YTL kredi çektiğini sanıyorsun ama kesintilerden sonra aslında 900 YTL kredi çekiyorsun. Yani çeşitli ayak oyunları. Dikkatli olmak gerek.

Bizim özel bankanın kendilerinden maaş alan müşterilerine özel “artı maaş kredisi” denilen hizmeti de var. Neyse başvurduk. Normalde bir gün içinde bu kredinin açılması gerekirken bizimki tam on beş gün geçti hala açılmadı. Özel sektörün güzelliği şikayet mekanizmasının gelişmiş olması. Onları korkutan anahtar cümleyle telefonu açtım:

-Kredi kartımı kapatmak istiyorum! Karşıdaki hızlı konuşan bayan:
-Harun Bey, Türkiye’nin en çok kazandıran kredi kartını kapattırmak istediğinizden emin misiniz?

İleriki günlerde eve eşya aldık. 2000 YTL alışverişe Türkiye’nin en çok kazandıran bankası sadece 3 YTL ödül verdi. Gördük Türkiye’nin en çok kazandıran kredi kartını. Yani görüntü süper icraat yok.

Geçen aylarda telefona gelen bir mesaj, “Kredi kartınız artık otomatik olarak ödenecektir.” Para olmasa bile artı paradan çekip ödeniyor. Yine de artı paraya güvenmedim. Hep bankaya gidip kendim ödedim. Dün ise bankaya gitmeye fırsatım olmadı. Hesapta kredi kartını ödeyecek kadar para var. Üstelik mesaj geldi otomatik ödenecek.

Bugün canım sıkılıyordu öylesine hesabıma girdim. O da ne! Hesabımda para var. Birisinin yatırmasına imkan yok. Nerden çıktı bu para derken, kredi kartı bilgilerine girdim. Kredi kartında borç biraz eksilmeyle duruyor. Yani bizim özel banka hesaptan çekecekti ya, sadece asgari ödenecek kısmını çekmiş geri kalanını çekmemiş. Geri kalan kısmı borca bindirmiş. Kızgın su dökülmüş gibi oldum. Bankaya acele aşağı yukarı aşağıdaki maili yazdım:

-“Böyle bankacılık olmaz. Hem otomatik ödeme talimatı veriyorsun, ondan sonra sadece asgari kısmı çekip borcu faizlendiriyorsunuz. Bunun adı şark kurnazlığıdır. Sabrım taşmak üzere. Sizden çektiğimi devlet bankasından çekmedim.” daha çok yazdım ama şu an aklıma gelmedi. Normalde şikayetten 5-6 saat sonra temasa geçerlerdi. Bu sefer anında temasa geçtiler:

-Harun Bey ile mi görüşüyorum? (Telefondaki bayanın sesi müdürü tarafından 30 dk fırçalanmış gibi geldi, herhalde uzun zamandır böyle sert bir mesajla karşılaşmadılar, ilk defa telefonda konuşan bir görevlinin sesinin titrediğini ve hızlı konuşamadığını fark ettim, benden korkarak konuşuyordu.)
-Benim buyurun.
-Bize az evvel şikayette bulunmuşsunuz.
-Bulundum.
-Otomatik ödeme sözleşmenizde bankamız tarafından sadece “asgari ücretin otomatik ödeneceği” şeklinde görülüyor.
-Ben sözleşme falan görmedim. Bankanızdan telefona gelen mesajda “kredi kartımın otomatik ödeneceği, hesapta para olmaması durumunda artı paradan çekileceği” yazıyordu. Hiç, sadece asgari kısmı ödenecek yazmıyordu.
- İsterseniz görevli arkadaşa aktarayım asgari kısım yerine tamamı şeklinde düzeltsinler.
-Olur. Sonra aktarılma 20-30 sn beklemekten sonra sıkılıyorum kapatıyorum telefonu. Tekrar beni arıyorlar. Müşteri hizmetleri saçmalıklarını dinleyecek vaktim ve sabrım yok. C tuşuna basıyorum.

Ey bankalar, akbabalar gibi ağacın tepesinden bizi seyrediyorsunuz. En ufak sendelememizde ölümcül darbeyi vurmak için bekliyorsunuz.

 
Toplam blog
: 150
: 2951
Kayıt tarihi
: 14.01.07
 
 

1975 Aydın doğumluğum, bir Ege sevdalısıyım. Dostluğa, arkadaşlığa önem veririm...