Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

28 Mayıs '20

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
18
 

Tam buğday ekmeği faydaları

1-Lif Kaynağı:

Tam buğday  yüksek oranda diyet lifi bulunur. Bir ince dilim tam buğday ekmeği yaklaşık 25 grdır ve 1.6  -1.7 g kadar diyet lifi içerir. Sindirim sisteminin düzenli  çalışmasına, kan şekerinin regüle edilmesine,ve kilo probleminin yönetilmesine  yardımcı olur.

2- İyi bir inülin kaynağıdır.

Özellikle buğday lifinin içinde  inülin bulunur.İnülin  sindirim sisteminde sindirilmez ve  prebiyotik etkiye sahiptir.Vücut açısından zararlı  serbest radikallerin etkisini azaltır. İnülin bağırsakta kısa zincirli yağ asitlerinin miktarının artmasını sağlar ve  neden olur ve bağırsak pH’ını düşürür.  . Kolon kanserinden korunmak için  tam buğday ,tam buğday ekmeği  ve tam tahıl ürünleri tüketimi çok önemlidir.yemek çok önemlidir.

3- Hastalıklardan koruyucu etkisi vardır.

Kalp damar hastalıkları, diyabet,kolon hastalıkları ve bazı kanser türleri açısından kaliteli karbobhidratlar ve lif çok önemlidir.Yeterli  kaliteli karbonhidrat kaynağı olan  ekmeğin  ve tahıl ürünlerinin tüketimi ile    alınan lif vücut için yeterli   ise hastalık etmeni görevi yapan   enzimin aktivetisini  azaltır.   Bu etki ile   kronik birçok hastalığa yakalanma riskini azaltmaktadır .

4-  Kalp Sağlığını koruyucu etkiye  sahiptir.

 European Journal of Clinical Nutrition dergisinde yayınlanan araştırmada günde 3 porsiyon  ve daha fazla tam tahıl tüketen kişilerin hiç ekmek  ve tahıl grubu ürün tüketmeyenlere göre kalp hastalıkları görülme riskini yüzde 30 oranda düşük bulmuştur.

5- Kandaki Homosistein değerlerini düşürür.

 Çeşitli çalışmalar tam tahıl tüketiminin azalmasıyla birlikte kan kolesterol ve homosistein düzeylerinin arttığı  tespit edilmiştir.  Günde 3-4 ( kişisel özelliklere göre bu miktar değişebilir )ince dilim tam buğday ekmeği veya tahıl grubu gıda   tüketmenin kalp hastalıklarından   koruyucu   etkisinin yanı sıra homositein seviyesini düşürme özelliğine   sahiptir.

6-  Yüksek Antioksidan içeriğine sahiptir :

  İçerdiği  antioksidanlar  sayesinde her öğünün antioksidan kapasitesini arttırtırken  tam buğday, Tam tahıl   ekmeği  ve ürünleri sağlığı koruyucu    etkiye sahiptir..

7- İnflamasyonun önlenmesine yardımcı olur

  C –reaktif proteinler ve interleukin konsantrasyonlarının düzenlenmesine ve inflamasyonun önlenmesine yardımcı olur.

8- Göz sağlığını korur

İçerdiği  lutein, zeaksantin adlı fenoller sayesinde göz sağlığının korunması  adına fayda sağlar.

9- Glisemik İndeksi Düşüktür

Kaliteli karbonhidrat içeriğine sahip tam tahıl ürünleri ve buğdayın glisemik indeksi  düşüktür.  Kişiye göre iyi planlanmış yeterli ve dengeli bir beslenme programı, açlık insülin düzeyini, C-peptid ve  Hgb A1C ve düzeyini artırmadığı tam tersine  azalmasına yardımcı olduğu yapılan çalışmalarla gösterilmiştir.

10- Obeziteyi önler

Kaliteli karbonhidrat içeriğine sahip  tam buğday veya  tam tahıllar midede uzun süre kalarak tokluk süresini uzatır.   Ayrıca leptin hormonunun  seviyesinin azalmasını sağlayan tam buğday ve tam tahıllar  tok kalma süresini arttırark gıda tüketiminin kontrol edilmesine yardımcı olur.

Büşran Betül Kaya, ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 59
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 77
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster