Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '21

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Tambora Volkanı Patlaması

1815 Tambora Volkanı Patlaması

 

Bu felaketleri araştırmak ve yazmak hoşuma gitmiyor fakat bilinmeli diye de düşünüyorum.

Aslında insanlar için bu kadar büyük felaketler dünyanın basit bir değişimi. Ama bizler o kadar aciz kalıyoruz ki…

Kasırgalar kadar depremlerde, heyelanlar, tsunamiler, patlayan yanardağlar, seller ve her türlü afetlerin getirdiği felaketler. Nerede ve nasıl önlem alınır bilemiyorum.

Elbette bilenler var.

Yazmalı ve anlatmalı diye düşünüyorum.

 

12.000 kişi hayatını kaybettiği Tambora Volkanını araştırdım.

Gerçek bir felaket.

Evlerden barklardan uzak olsun.

10 Nisan 1815 yılında Endonezya’nın Sumbawa Adası’nda gerçekleşmiş.

Lavlar püskürtmeler sonucunda, daha sonra kül serpintisi nedeniyle tarımın bitmesiyle 90.000’den fazla kişi ölmüş…

Yine sizlere diyeceğim ki;

Düşünün lütfen, bu patlama sonucu o sene kuzey yarım Küre’de yaz olmamış.

Tarım faaliyetleri tamamen durmuş.

İnsanlar nelerle mücadele etmiştir kim bilir.

O kadar çeşitli dertleri olmuş ki…

 

Nazan Şara Şatana

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....