Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '20

 
Kategori
Eğitim
 

Tarihte İlk Yağcılık Örneği

Tarihte İlk Yağcılık Örneği
 
Sümer, şüphesiz Mezopotamya’nın temellerini atan, okul geleneğini başlatan, yaşanmışlıkları günümüze taşımayı başaran ilk uygarlık ! Tarih sümerle başlar, bu sözü söyleyen kişi Samuel Noah Kramer. Eh haksız da sayılmaz. Eğer yazının icadı ile başlıyorsa tarih, başlatan topluluk da Sümer topluluğudur. İlk yağcılık örneği de yine Sümerliler‘den ortaya çıkıyor ??
 
Bu gün sizlerle tarihteki ilk ” yağcılık ” örneğini inceleyeceğiz. Sümerliler ile başlayan okul geleneği öğrencilerin ilginç tabletlerine ulaşmamız için bir kaynak teşkil ediyor.
 
Tabletlerden okunan bir metinde şu ifadelere yer veriliyor. Pek muhtemeldir ki bu ifadeler tarihteki ilk yağcılık örneği ya da bunun ilk kaydı :)Evet öğrencimiz, yediği dayağın hafiflemesi için öğretmenine tabiri caizse yağcılık yapıyor. Öncelikle hikayeyi bir anlatayım. Sümerli öğrencimiz aynen şöyle diyor :
 
” Okul bitti, eve gittim ve babamı oturuyorken buldum. Tabletimi okuma ezberimi tamamladım ve babama tekrarladım. Babamın çok hoşuna gitti. Sabah uyanıp anneme dedim ki , anne bana iki tane sandviç hazırla ben okula gideceğim. Okula gittim ve gözetmeni saygıyla selamladım. Geç kaldığım için özür diledim.
 
Öğretmeninden dilediği özür etki etmiş olsun ya da olmasın tabletten anladığımıza göre öğrenci için okul o gün çok çetin geçmiş. sancaktepe arac kiralama Çok dayak yiyen öğrenci bu durumu çözmek için eve geldiğinde şöyle bir çözüme başvuruyor.
 
” Baba, öğretmeni eve davet edelim ve ona hediyeler verelim. Böylece belki biraz yumuşar ! Evet, böylece daha az dayak yer ?? Okul geleneği tarih boyunca şüphesiz olmuştur ancak yağcılık fiilinin bu kadar eski olabileceğini düşünmemiştim.
 
Tarih   ten  pek çok Sümer tabletine rastlıyoruz ve bu tabletlerde çok ilginç konulara yer veriliyor. sancaktepe klima servisi ancak bunlara başka yazılarımızda değineceğiz. Şimdi hikayemize devam ediyoruz.
 
“Öğretmen eve çağrılır ve baş köşeye oturtulur. Öğrenci bir bir tablet yazma sanatı ile ilgili hünerlerini sayar. Baba öğretmene şarap ikram  eder hediyeler iletir ve öğretmen de bunu karşılıksız bırakmaz. sancaktepe evden eve nakliyat Öğrenciye türlü iltifatlar ettikten sonra bir üstad olmasını diler ve nasihatlerde bulunur. Öğretmenin içinin yağları erimiştir. Yağcılık yerine ulaşır ve belki de öğrenci bir daha dayak yemez.
 
Okul geleneği Sümerliler için önemli bir meşgale. Şüphesiz bilginin aktarımı nesilden nesile ulaşması önemlidir.
 
Toplam blog
: 11
: 480
Kayıt tarihi
: 09.12.19
 
 

Marmara Üniversitesi , Atatürk Eğitim Fakültesi , Tarih Öğretmenliği Bölümü Mezunu Kendime ait ..