Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '10

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Taşımalı eğitim

Taşımalı eğitim bir sektör haline gelmiştir. Bu sektör ile başta öğrencilerimiz okullarına rahat gidebilmekte, araç sürücülerimiz bu yolla geçimlerini yapabilmektedir. Ancak Rahatlığı kadar bazı sorunları da beraberinde getirmektedir. Şöyle ki;

Devlet hayli bir kaynak ve bütçe ayırmakta çoğu zaman israf edilmekte,
Denetimi sağlıklı yapılamamakta,
İhale ve planlamalarda idarelerimiz çeşitli sorunlar yaşamakta,
Okullarımız asli görevi olan eğitim öğretimin dışında taşıma ve mutfak hizmetleri gibi işlerle meşgul olmaktadır.

Eğitim-öğretim işlevi sadece eğitimcilere bırakılacak kadar basit ve önemsiz değildir. Bu konuda okulun tüm paydaşlarının katılımı sağlanmalı, herkes kilimin bir ucundan tutmalıdır. En azından eğitim-öğretim dışındaki iş ve işlemleri onlarla paylaşılmalıdır. Neler Yapılabilir?

Eğitim- öğretim birimine bağlı tüm paydaşların katılacağı memnuniyet anketi ve diğer ölçütlerle konu hakkında geniş bir araştırma ve analiz yapılarak sorunlar tespit edilir. Raporlar silsile yolu ile bakanlığa gönderilebilir.
Her yıl yapılacak seminer ve toplantılarda ortaya çıkan üretken, ilginç fikirler ve çözüm önerileri bakanlıkla paylaşılabilir.

Bakanlık küçümsenmeyecek kaynağı aktardığına göre bu işi ciddi ve kalıcı hale getirmeli, araçlar çocuklarımızın fiziksel özellikleri, yaş durumları ve rahatlığı düşünülerek imal edilmesi için ilgili fabrikalarla protokol yapılabilir.
Okul öncesi ve engellilere uygun araç tahsisi yoluna gidilebilir.
Planlama, ihale ve diğer uygulamalarda velinin katılımı genişletilebilir.
Ödeneklerin dağıtımı, her türlü denetim gibi işlemlerde öğrenci velisi, okul aile birliği ve muhtarlara daha fazla yetki ve sorumluluk verilebilir.
Öğrencilere verilen yemeklerde de bu paydaşlardan yaralanabilir, her gün bir veli veya nöbetçi öğretmenlerin çocuklarla yemek yemeleri sağlanabilir.
Öğrenci, öğretmen, araç sürücüleri ve velilerimize bilinçli tüketici anlayışı, davranış eğitimi ve trafik ile ilgili bilgilendirme seminerleri düzenlenebilir.
Araç sürücülerinin kılık kıyafet ve pedagojik davranışlarda çocuklara iyi bir örnek ve model olması için çaba gösterilebilir.

Her kademe yönetim ve denetim birimlerinin yıllık denetim planlarını daha sıklaştırmaları dışında okul müdürlerinin en az ayda bir kez taşıma güzergâhlarının kontrolü yaptırılabilir.
Trafik ekipleri, gönüllü denetim grupları ve kolluk kuvvetlerinden yardım alınarak okul yolu yoğunluklarının asgariye indirilmesine çalışılabilir.
İta amirleri, belediye ve karayollarının katkısı ve yardımı ile okul yolu doğal barikat, engel ve oluşumları ortadan kaldırılabilir.
Yönetmeliğine uygun adıl bir planlama ve uygulama yapılarak öğrenci, birim ve araç sürücüleri arasında doğabilecek adaletsizliklere engel olunabilir.
Kısa mesafelerden öğrenci taşınması, öğrenci azalması durumlarda taşıma işlemine son vermeden öğrenci nakil, hareket, göç ve azalması durumları göz önünde bulundurularak planlama yapılabilir.
 
Toplam blog
: 154
: 861
Kayıt tarihi
: 25.01.10
 
 

Rize nin Çamlıhemşin ilçesinde doğdum. 1969 yılında ilkokul,1972 yılında ortaokul,1975 yılınd..