Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '18

 
Kategori
Yurtiçi Tatil
Okunma Sayısı
141
 

Tatil Bugün Değilmiş...

Tatil Bugün Değilmiş...
 

Tatil bugün diyerek çıktığımız yolda, taze taze "tatil başlasın" başlıklı özçekimimiz kurumadan evlere döndük. 

Bir kaç günlük tatili fırsat bilip, çoluklu çocuklu keyifli anı biriktirmek için kültür turu ya da yüzme gezisi gibi bir tatil paketi satın alalım fikri ile bilgisayar başına oturduk. Araştırmalar sonucu daha önce yetişkin olarak bir kaç kez gördüğüm ama biri 7, biri 9 yaşında olan çocuklarımın henüz görmedği, Likya Bölgesi turunu uygun fiyat tercihi ile satın aldık. 

Tur kapsamında ödediğimiz paranın içinde 3* lı otellerde yarım pansiyon konaklama, lüx modern otobüslerle seyahat imkanı, çevre gezileri ve araç içi ikramlar dahildi. Üstelik Turizm Bakanlığı'ndan onaylı kokartı olan bir de rehberimizi vardı. 

Çocuklarla oturup öncesinde gideceğimiz yerleri araştırdık. Gün yaklaşınca valizleri hazırladık. Gitmemize iki gün kala telefonumuza gelen mesaj sonrasında turun bir gün ertelendiğini öğrendik. Efendim Fethiye bölgesinde yoğunluk varmış bayramdan dolayı dediler, kabul ettik. Uygundur dedik sabırla gideceğimiz günü bekledik. gideceğimiz günün sabahı tur rehberimiz tarafından bir whatsapp iletişim grubu kuruldu. Herkes bayramlaştı, merhabalaştı vs. Bir saat sonra aynı grupta olan herkesin farklı oteller yani bölgedeki  3 farklı otele yerleştirilme mecburiyetini öğrendik. Seçme şansımızda yok üstelik. Neye zaten sadece uyumaya gideceğiz takılmayalım keyfimize bakalım diye ben bir de grubu sakinleştiren mesaj attım. 

Sonuca yaklaşıyoruz heyecanla. Benim civcivler hazır kapıdayız. Aracımıza bindik. Buluşma yerine 1 saat önceden geldik. Çocuklar heyecanlı, annem eski insan, aman geç kalmayalım vs derken biz beklemeye başladık. Yarımsaat sonra yani aslında alınmamıza yarım saat kala tur whatsapp grubundan bir mesaj aldık. Sayın rehberimiz, bize turun iptal olduğunu bildirdi. Bizim gibi farklı lokasyonlarda servis aracını bekleyen herkes yani mağdur edilmiş dolandırılmış, heyecanla tarihlerini bütçesini hazırlamış herkes çıldırdı. Kızım ağlamaya başladı. Henüz 7 yaşında durumu anlayabilecek yetkinlikte değil ve çok heyecanlı tatil için. Sakinleştirelim falan derken sorduk, yahu bunun sebebi nedir diye. 

Efendim gelen aracı kiraladıkları şirket son dakikada tur şirketini mağdur etmiş. 98 model 403 Mercedes'i, yoldan gelen bir şoförü ile birlikte göndermişmiş miş miş miş. Eee sonuç? Araç bulamazlarmış. İsteyen varsa bu eski araçla yola çıksınmış. Rehber ben bu araca binmem can güvenliğim yok demez mi? Bir gezide rehber kazadan dolayı ölmüşmüş. Allah rahmet eylesin de biz niye bu araca istiyorsak binebiliyoruz, anlamadık. Fethiye'den ize rehber bulurlar dediler. Başka araç? Bulamayız bu saatten sonra dediler. İptal iadesi? Haftaya erteleyelim ya da  haftaya Çarşamba iade alabilirsiniz. Bakırköy servis durağındaki katılımcılar cinnet geçirince arbede yaşanmadan polis çağırıldı. Tutanak tutuldu ama biz Mecidiyeköydeyiz. 

Bu arada tur katılımcıları arasında avukat, gazeteci ve itiraz etmeyi bilen, hakkını savunan insanlar olunca geri adımlar başladı ama bir yandan da internette şirket hakkında bilgi toplamaya başladık. Şimdi ne oldu dediğinizi duyar gibiyim?

Sayısız şikayet var haklarında. Bir sürü insanı aracı bahane edip mağdur etmişler hep. Üstelik benim anlayamadığım tatil hevesimii kıran bu şirket hakkında bu kadar dolandırıcılığına dair şikayet varken sayısız tatil ve etkinlik fırsatlarının satışını yapan bir alışveriş fırsat sitesi gibi kökü, yeri yurdu belli bir şirket neden satış yapmasını sağlayacak bir platform olanağı sağlıyor?

Bu üçkağıtçılıkları her halinden belli olan tur şirketi ve bize kendisini şirket yetkilisi olarak tanıtan bir adamın, bunca şikayetçi olunmasına rağmen neden hala Turizm Bakanlığı tarafından Turizm yapabilme yetkisi sürdürülüyor? Bu lisansı nasıl aldı? Bu lisansın bir denetim kurulu yok mu? Var da bu denetçilere ne gibi jestler yapılıyorda bu sahtekarlar hala iş yapıyor, masum insanları dolandırıyorlar?

Turizm Bakanlığı'na alenen şikayetimdir. Bu ve benzeri sahtekar Turizm şirketlerinin lisanslarının iptali ve bu iptal işleminin beyanı, şirketin kapatılması gerçekleştirilmediği sürece de susma taraftarı değiliz. Bu mağdur edilen insanların çoğu çalışan, vergisini ödeyen, sadece yılda bir kere de olsa dinlenmek isteyen, hayatlarına renk katma çabasında masum insanlar.

Masum birçocuğun hayal kırıklığı anısının kahramanı olan bu sahtekarların, bu sektörde yer almamaları için kendi adıma ne gerekiyorsa yapmaya hazırım.  Resmi olarak Tüketici Hakları Mahkemesi üst makamına, Turizm Bakanlığı'na da gerekli şikayetlerimi yapacağım. 

Tatil bugün değilmiş, ne diyelim. ismini beyan edemeyeceğim, tatil bugün derken kandırıp eski benzetme deyimiyle çıkmaz ayın son Çarşambasına tarih veren  Turizm şirketinden uzak durun lütfen. Ayrıca bu tur şirketinin satış yapmasını sağlayan kocaman grup satış şirketinn yetkililerini de göreve davet ediyorum. Kriterleriniz, sadece o sayfada para verip kendi reklamını yapabilen şirketlerle çalışmaksa, siz de bu işi yapmayın artık zaten. Yazık. 

Tatil bugünmüş ama o gün, bugün değilmiş yani...

bayram aslan, ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 151
Toplam yorum
: 83
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 208
Kayıt tarihi
: 22.08.15
 
 

Karşı kıyıdan kendi topraklarına geri dönmüş bir ailenin İstanbul'daki bolca edebiyat kokan evind..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster