Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '09

 
Kategori
ÖSYS
 

Tavsiyeler – tarih

Tavsiyeler – tarih
 

özel ders akademisi


Tarih öyle “kocaman bir etkinliktir” ki geçmiş, bugün ve gelecek, tarihin sonsuz zinciri içinde birbirine bağlıdır. Böylesi önemli bir uğraşı alanına burun kıvırarak bakmak, her halde bu alanla ilgili motivasyon eksiğine bağlı olsa gerek. Kişinin, onda kendinden bir parça görmesini sağlamak, tarih öğretiminin çıkış noktası olmak zorundadır. Bu nedenle tarih öğretiminin amaçları arasında:

Öğrencinin “geçmiş”i ve ve “bugün”ü anlamasını sağlamak,
Bütün insanlığın etkinliklerine karşı ilgi uyandırmak ve böylece öğrencinin ufkunu genişletmek,

Kendisini bir zaman boyutunun, sürekli bir akışın içinde görmesini sağlamak,
İnsan soyunun bir üyesi sıfatıyla geçmişe neler borçlu olduğunu ve geleceğe karşı ödevlerini kavratmak,

Evrenin, hep böyle olagelmediğini anlamasını sağlamak ve geçmiş deneylerin çeşitliliğine bakarak gelecekte de geniş olanaklar bulunduğunu düşünmesine yol açmak,

Toplum-birey ilişkisini kavratmak,

Yüksek insan değerlerini benimsemesine çalışmak; dünyanın her neresinde, her ne zaman, her kime karşı haksızlık yapılmışsa ona tepki göstermesini; her kim değerli bir şey yapmış, insanlığa bir değer katmışsa, ona gönülce yakınlık duymasını sağlamak, gibi değerler yer almalıdır.

ÖSS’de tarih dersi ile ilgili 19 soru çıkmaktadır. Bu soruların yaklaşık % 50’si T.C. İnkılap Tarihi, % 50’si de genel tarihle ilgilidir.

Soruların analizi yapıldığında; “Bilgiyi verip, kullanma”, “Paragraftan sonuca ulaşmak”, “Ortak özellikler veya farklı özellikler”, “Özel bilgilerden genel sonuca ulaşma”, “Farklı bilgilerin karşılaştırılması”, “Bilgiyle, verilen paragrafı bütünleştirme” becerilerine dayalı sorular çıkmaktadır. Ayrıca 1998-1999 sınavında bir grafik sorusu çıkmıştır. Fakat bazen ÖYS tarzında “Bilgi” sorusu da çıkmaktadır.

Bütün bunlardan da anlaşıldığı gibi konuların neden-sonuç, yer-zaman ilişkileri içinde ele alınması gerekmektedir. Bütün bunlar için tarihi, dogmatik bilgi yığınından kurtararak tarihsel bilgilerin karşısına onu tartışabilecek değerlerin de konulması gerekmektedir. Bu bilgi, yüklemeyi kendiliğinden yok edecek ve ezberci eğitime indirilecek önemli bir darbe olacaktır.

 
Toplam blog
: 19
: 1669
Kayıt tarihi
: 11.09.09
 
 

İstanbul Üniversitesi Matematik bölümü mezunuyum. Özel bir dershanede Matematik öğretmenligi yapıyor..