Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '07

 
Kategori
Haber
 

Tecavüze karşı hadım etmek sizce nasıl bir ceza olur?

Tecavüze karşı hadım etmek sizce nasıl bir ceza olur?
 

Haber sitelerinde bu gün şu manşet vardı. “Toplu tecavüz kurbanına ağırlaştırılmış kırbaç cezası” . Haberi okurken İslam anlayışının dışında saçma sapan bir hukuk anlayışıyla karşı karşıya kaldım.

Haberin içeriğinde Suudi Arabistan mahkemesinin toplu tecavüz kurbanı bir kadına, davayı basına taşıması gerekçesiyle hapis cezası verilmesine ve daha önce verilen kırbaç cezasının ise iki katından daha fazla olmak üzere artırılmasına karar vermiş.

Suudi Arabistan kanunlarına göre kadınların, kendi erkek akrabalarının dışındaki erkeklerle toplum içine çıkması yasakmış. Kadın akrabası olmayan bir erkek ile aynı arabada oturduğu gerekçesiyle tecavüz kurbanı kadına daha önce verilen 90 kırbaç cezasının 200 kırbaca çıkarılmış. Kadına tecavüz eden 7 kişiye ise 10 ay ile 5 yıl arasında değişen cezaların, 2 yıl ile 9 yıl arasında değişen cezalara çıkarıldığı yer alıyor. İlginç bir durumda Kadının avukatının davaya bakmasını yasaklayan mahkemenin tümüyle kadını yalnız bırakması. Sanki kadın, “gelin bana tecavüz edin” dedi, sonrada gitti adamları mahkemeye verdi. Olayın sonucundan ben bunu çıkardım. Asıl suçlu kadınmış gibi.

Şeriatta cezalar göze göz dişe diş ilkesine göre işleniyorsa eğer; Kadına tecavüz edenlerinde hadım edilmesi gerekli diye düşünüyorum. Tabi bunu sıkıysa Arabistan’da söyle diyenleri de duyar gibi oluyorum. Kadının namusu, haysiyeti, gitmiş gururu incinmiş, üstüne üstlük birde ortalıkta bırakılıp kırbaçlanmış. Olamaz dense de hala 2007 yılında çağdaş dünyada kadına yapılan haksızlığı bir kez daha gözler önüne seriyor.

Hadım edilmek dedim ona da açıklık getireyim. Türk Dil Kurumuna göre;

hadım
Kısırlaştırılmış erkek.

hadım etmek

1 . kısırlaştırmak.

2 . mecaz köreltmek, önemini azaltmak:

anlamını ifade etmekte.

Peki bu erkeğe haksızlık olmaz mı? Olur tabi hem vücudunda hem ruh yapısında çeşitli dengesizlikler meydana gelecektir. Erkeklik tamamen bitecektir. Hadım olan erkekte zevk alamayacağı için tecavüz etmekten kaçınacaktır doğal olarak. Ne kadar zor bir durum. Peki ya kadının durumu, tecavüzle hem fizyolojik, hem psikolojik, hem sosyal yönden zarar görecek birde cezalandırılacaktır. İslam adalettir, eşitliktir. Hani nerde İslam nerde insana saygı. Dünya bunları konuşmaktan kaçarken dünyanın pek çok güyya İslam ülkesinde bu ve buna benzer durumlar yaşanmaktadır. Allah öncelikle kadınların ve herkesin geleceğini hayır etsin, şeriat isteyenlerinde bir kez daha düşünmesini, olur ya aynı duruma kadınlarınız, kızınız, kardeşiniz, ananız hatta siz bile düşebilirsiniz. Her gün demokrasi olacağını kimse garanti vermiyor çünkü...

Haber kaynağı: http://www.milliyet.com.tr/2007/11/16/son/sondun03.asp

 
Toplam blog
: 82
: 1963
Kayıt tarihi
: 13.10.06
 
 

Müzik ve amatör fotoğrafçılıkla ilgileniyorum. Yazma isteği içimde vardı. Mutlaka bir gün düşünce..