Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '13

 
Kategori
Teknoloji
 

Tehlikenin adı Teknoloji kalacak!

Az önce çok sevdiğim bir arkadaşım ile konuşuyorum. Biz ne zaman görüşeceğiz özledim isyanları, sms yap konuşalım, bu çok klasikleşti. Bir de tepkisiz kalıyoruz. Smsler yüzünden, internet bağımlılığı vs. resmen bitap haldeyiz. Uzun zaman dostlarla görüşmeyip mesajlaşıyoruz. Bir de görüştüğümüze inanıyoruz sorunsuzca.

Bu tür paketler veya kampanyalar hayatımızı kolaylaştırmasına kolaylaştırıyor, bir yandan da asosyalleştiriyor. Yakınlarımızda, görüşmesi kolay olan, arkadaşlarımızla veyahut eş dost ile görüşüyoruz fakat bir yandan "Ayşe'nin sana selamı var.", "Mehmet sizleri çok öpüyormuş." bu muhabbetler hiç bitmez. Uzağımızda olanla kopar kopar ve koparız. Bazen en yakınımızdaki bile uzak gelmeye başlar.

Yani teknoloji hayatımızı kolaylaştırırken bizi tembelliğe ve asosyalliğe maruz bırakıyor. Ben bu yazıyı bu kadar kolay yazıp hoop hadi bakalım diye bir tuşla yollayabiliyorsam ve bundan zevk alıp bir şey yaptığımı hissediyorsam kimbilir diyorum şimdi teknoloji zayıf olsaydı ve ben daha fazla emek harcayabilseydim. Tadı ne farklı olurdu dimi.

Benim ilgilendiğim alan ve çevrem. Grafiker, mimar, iç mimar arkadaşlar ve adaylarıyla dolu, onlar da biliyor ki her şey şimdi daha kolay ama bize zor geliyor. Heyecanlandıran az şey var. Sadece yeni şeyler yaratmak peşindeyiz ve zorlanıyoruz çünkü işimiz daha zor. Ama yarıştığımız büyük bir düşman yine Teknoloji.

Kitap okuma  
öyle zevkli bir durum ki ama günden güne bu azalıyor. İnsanlar artık e kitap okuyor. Her şeye kolaydan ulaşmak ne kötü, hiçbir uğraş olmadan. Kişi başına düşen kitap sayısı öylesine az ki, kitap başına kaç kişi düşüyor acaba demeye utanıyorum.

Gazete okuma alışkanlığı, en son elimize alıp ne zaman okuduk acaba? Kolay çünkü tek tık ile cepte, evde. Bir de özel programlar var internette her gazetenin ayrı ayrı. 

Sinema rövanşta peki ya tiyatro?  Hatırlayabilen kaç kişiyiz tiyatroya gittiğimiz zamanı yada gittik mi demeye korkuyorum. 

Artık kıyafetler bile internetten bakıyoruz hooop bu olsun diyoruz seçiyoruz, kredi kartı kullanmıyorsak mağazaya uğrayıp alıyoruz çabucak yada sipariş veriyoruz telefonla. 

Ağlancak halimize gülmeli miyiz bilemedim. En kötüsü de gelecek nesile yayılıyor. Mısırlılar bile o derin teknoloji ve bilimdeki ilerlemelerini saklamışlar sıkıca! Giren çıkamıyor piramitlerden. Ne garip aslında asırlar önce tekrarlanmış olanları tekrarlıyoruz belki de. 

Belki bir yararı olur dedim... Teşekkür ederim...

Pelin.

 

 
Toplam blog
: 53
: 633
Kayıt tarihi
: 25.01.13
 
 

Eski bir romanın yırtılmış sayfasındaki cesur kadınım, özgürlüğün düşüncelerde sınırsızlık olduğu..