Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '19

 
Kategori
İnternet
 

Teknolojinin Okullardaki Yeri

Teknolojiyi İlkokulda Doğru Anlatmak

             İlköğretim çocuğun temel becerilerini kazandığı, bu kapsamda da hayatında olan tüm canlı ve cansız varlıkların neden ve nasıl  oluştuğunun çocuğa sade bir dille anlatılması gereken eğitim hayatının en önemli aşaması olduğu hepimizin malumudur. Temel bilimlere ilişkin ana esasların yalın bir dille aktarılmasına ilişkin sürecin ilkokulun 2'nci, 3'üncü ve 4'üncü sınıfta hayat bilgisi derslerinde verildiği görülmektedir. Peki hayatın akışını çağımızda neredeyse her 10 yılda bir yaşanan teknolojik gelişmeler göre çocuklarımıza doğru bir şekilde aktarabiliyor muyuz?

 Temel Bilimlerin Çocuklara Anlatılmasında Ne Seviyedeyiz?
            Türk Eğitim Sisteminde yaşanan gelişmelerin mevcut dünya çapındaki sınav sonuçlarına göre geride bulunduğumuz hepimizin malumudur. Özellikle fen ve matematik alanında diğer ülkelerde eğitim gören öğrencilere göre daha düşük cevap verilebilen soru sayısı bu konuda yetersizliğimizi ortaya koymaktadır. Hayatının her alanında; evinde, sokakta, okulda vb. yerlerde çocuğun hayatını kolaylaştıran tüm canlı ve cansız varlıkların oluşumuna ilişkin genel temel bilimsel modellerin çocuklarımıza etkin bir şekilde aktarılmasına duyulan ihtiyacın önümüzdeki dönemde de artacağı aşikardır.

  Teknolojinin Yeni Nesillere Doğru Aktarılması
            İlkokul eğitim sisteminde reformist yaklaşımlar kapsamında gelişen eğitim müfredatının içine güncel teknolojik gelişmelerin zamanında ve uygun şekilde girmesi önem arz etmektedir. Mevcut gelişmeler haricinde gelişen sanayii 4,0 gibi önümüzdeki kısa vadede hayata geçmesi beklenen teknolojik gelişmeler de çocuklarımıza yalın bir dille görsel olarak aktarılmalıdır. Bu çerçevede içeriğin güncelliği ile paralel olarak gelişen eğitim materyallerinden de faydalanmak esas olmalıdır.

  Doğru Eğitim Vasıtaları
            Özellikle gelişen teknolojilere paralel olarak eğitim vasıtalarında meydana gelen gelişmeler de dikkate alınarak canlı varlıklara ilişkin görsele dayalı uygulamaların artırılması, cansız varlıklara ilişkin olarak güncel hayata ait bölgelerdeki geziler vasıtasıyla görsel olarak teknolojik gelişmelerin çocuklara aktarılması çağımızda daha uygun bir eğitim modelinin esasını oluşturulacaktır.

            Örnek olarak akvaryumlara ve hayvanat bahçelerine düzenlenecek toplu gezilerin ve milli bayramlarda bir savaş uçağına bindirilerek tanıtım yapılan bir çocuğun teknolojiye daha fazla ilgi duyacağı aşikardır. Teknoloji her ne kadar hızla gelişse de balık yemeyi değil balık tutmayı öğrenen çocuklarımız görsele dayalı bir eğitim sistemi ile teknolojik gelişmeleri anlamayı ve takip etmeyi daha kolay başaracağı değerlendirilmektedir.

 

 
Toplam blog
: 13
: 13009
Kayıt tarihi
: 09.04.18
 
 

1998 Adana, Ceyhan'da doğan Hüseyin Gümet, satranç kafasını sosyal medyaya yansıtmaya başlayınca ..