Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '09

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

TEMA EVİ

TEMA EVİ
 

TEMA Evi'nin garipleri


ALANYA TEMA EVİ

Yorgundum, ama ümitsiz değildim. Kendi payıma özel yaşamımdan çok özveride bulunmuştum ama pişman değildim. Maddi olarak da hırpalanıyordum ama aile içi yardımlaşmayla açığımı takviye edebiliyordum.

Hayatta hiç hırslı, çok çalışkan, sinekten yağ çıkaran, uyanık, bir verirsem iki alırım hesabını güden biri olmadım. Yirmi dokuz sene memurluk yaptım, kaç para aldığımı dahi bilmem. Koca adam oldum, önüme bir çuval para koysalar sabaha kadar sayamam. Hiç bir zaman özgürlüğümü paranın gücü altında ezdirmedim.

Hep basit, sade, hoşgörülü ve sıradan biri olarak yaşamak istedim. Üstlendiğim sosyal sorumluluk görevini de bu mihvalde yerine getirmeye çalıştım. “Bildiğini yapan, yaptığını bilen “, samimi ve dürüst olmaya çalıştım.

2008 Ekiminde bir genç işadamı karşıma çıktı. Mülkiyeti kendilerine ait olan 2 dönüme yakın bir arsayı, TEMA Vakfı’nın hizmetine sunmak istiyordu. Şehrin en muhkim yerlerinden olan bu yeri, “Neden bu amaçla tahsis etmek istiyor? olabileceğini epey araştırdıktan sonra destek ve ilgisinin samimi olduğuna kanaat getirerek Alanya TEMA Evi’ni açtık.

K.Maraş, Çanakkale, Mersin, Adana, Aydın TEMA Evlerinden sonra bir ilçede açılan ilk TEMA Evi olma özelliğini taşıyan bu yerde, her türlü eğitim – tanıtım çalışmalarımızı yapabilecek, üstüne kafeterya hizmetlerinden gelir de elde edebilecektik. Elde ettiğimiz gelirle de eğitim alt yapı hizmetlerimizi geliştirebilecek, Vakıf’ın yürütmekte olduğu eğitim-tanıtım, ağaçlandırma, kırsal kalkınma, mera ıslahı gibi projelerine kaynak aktaracaktık.

Alanya TEMA Evi’nin, Vakıf’la mali, idari, hukuki hiçbir bağı yok. Biz sadece isim hakkını verdik. Yaptığımız ön protokolle de bunu teyit altına alarak, her türlü sorumluluğu bağışçıya (işletmeciye) verdik. Çalışma prensiplerimizi ortaya koyduk; ilk şartımız tesisi içindeki kafeterya hizmetlerinden yararlanmak isteyenlere müşteri değil, “misafir” gözüyle bakılmasını istedik. İkramlarımıza gazlı içecekler ve içki koymadık. Personelimizin misafirlerin rahatsız olmaması için başlarında nöbet tutmalarını istemedik. Tesis içindeki doğal yapının korunması için azami dikkati gösterdik. Kafeste veya bağlanarak teşhir edilen hiçbir canlıyı bünyemize almadık. Bunun yanında bir köpeğimiz var (Kontes), yediği sopalardan kaçıp bize sığındı, bakımını üstlendik.Bir kedimiz var (Bızdık), yavru iken bahçemize geldi bakımını üstlendik. Bir güvercinimiz var (Osman), arada gelip –gider.

Tesisimizden yararlanmak isteyenlerde belli şartlar aradık; İlk şartımız; “Tarihe, hukuka, insana ve doğaya saygılı “ olacak. “Erozyonu” sürdürülebilir yaşamın en büyük tehlikesi olarak görecek. Hiçbir malzemeyi israf etmeyecek. “Toprak, Yaprak ve Bayrak” sevdalısı olacak. Ve, “Sevgi ve hoşgörülü " olacak.

1 Kasım 2009’dan bu yana –on ayda- , Alanya TEMA Evi gelen tüm misafirlerimize; rahat, sağlıklı, güvenli ve huzurlu bir ortam sundu. Misafirlerimizi, -ufak tefek- servis hataları dışında memnuniyetle uğurladık. Böyle prestijli bir yerin, bir sosyal amaç uğruna tasarruf edilmesini, hayranlık ve yürekten kutladılar, takdir ettiler.

Bu takdir ve beğeniler, bize ayrı bir keyif ve sorumluluk kattı. Alanya TEMA Evi’ne akademik bir hüviyet kazandırmak istiyoruz. Bu amaçla, önümüzdeki eğitim- öğretim yılından başlamak üzere “Ekoloji Temelli Erozyon Eğitimi” programı hazırlıyoruz. Her yaştan ve guruptan vatandaşımıza “ekolojik okur- yazarlık” kazandırmak istiyoruz. Ağaç ve taş kolleksiyonu yapmak istiyoruz. Mevcut kütüphanemizi daha da zenginleştirmek istiyoruz.

Gelir arttırmaya yönelik çalışmaları ise, kendi misyonumuz çerçevesindeki alanlarda geliştirmek istiyor, bahçemizde bulunan çiçeklerin tohumlarından yeni fideler elde etmek ve Bonzai üretmek istiyoruz.

Bir başka genel hedefimiz de; yurt genelindeki TEMA Evlerinin en iyisi olmak ve Alanya’ya gelip de, görmeden gidilmeyen yerler arasına girmek istiyoruz. Bunu hedefimize bizi ulaştıracak en doğru stratejinin “misafirperverliğimiz” olduğuna ve en etkili reklamın siz misafirlerimiz tarafından yapılabileceğine yürekten inanıyoruz. İletişim telefonumuz: 0242 5119690

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..