Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '11

 
Kategori
Güncel
 

Terör bugüne kadar neden sürdü?

Terör bugüne kadar neden sürdü?
 

‘’Güneydoğuda terör olayı neden bu kadar devam ediyor ve bitirilemedi’’ diyenler için, onların daha kapsamlı düşünebilmeleri için iki önemli tarihi olaydan bahsedeceğim: 

1. 1974, Kıbrıs Barış Harekatı ( Kıbrıs savaşı) sırsında, TBMM’i, ateşkes kararını akşam saat 15:00 olarak belirlemiştir. O gün ki, ABD başkanı, Merhum Ecevit’i arar ve ona şunu der: ‘’Sn. Ecevit, çıkarmayı başarılı bir şekilde gerçekleştirdiniz, sizi kutlarım. Şimdi de bir an önce ateşkes imzalamalısınız.’’ Bülent Ecevit ona ne evet ve ne de hayır de ve oyalama maksadıyla ifadeler kullanır. Bütün Rumlar limanlara toplanmış ve Kıbrıs Rumlardan boşalıyordur. Ancak, görüşmeden 15 dakika sonra, o günün Genel Kurmay Başkanı ateşkes emriyle kapıdan içeri girer. Ecevit şaşırmıştır. Ecevit ateşkes kararını imzalar. 17:00 olarak alınmış olon ateşkes kararı, gündüz 11:00 a alınmıştır.! Artık Kıbrıs hala bugün bu çileyi çekiyor. 

2. Merhum Turgut Özal, o günün Genel Kurmay Başkanı, Necip Torumtay’a; ‘’Gir Musul ve Kerkük’e’’ der ve N.Torumtay istifa eder kaçar! O gün, uluslararası anlaşma gereği, o bölgenin 100 yıllık İngiliz anlaşması dolmuş ve orada bir boşluk doğmuştur. Orası resmen bizimdir. Mustafa Kemal’in de hasta yatağındaki fermanı;’’ilk fırsatta Musul ve Kerkük alınmalıdır’’ demişti. Irak sınırında resmi olarak sınır yoktur. O gün oraya girilmiş olsaydı, bugün terör yoktu. Şimdi siz akliselim olarak iyi düşünü!? 

T. Özal’ın bu konuda kararlılığı bilindiği için Özal öldürüldü. Özal’ın ölüm haberi basından duyulduğu an ‘’T. Özal kalp krizinden öldü’’ denildiğinde ben hiçbir zaman bunu düşünmedim ve çevremdekilerin bana gülmelerine rağmen ben hep Özal’ın öldürüldüğünü savunmuşumdur. Nihayet tarih beni haklı çıkardı. Keşke ben haklı çıkmasaydım. 

 
Toplam blog
: 358
: 1023
Kayıt tarihi
: 03.09.08
 
 

  Ne elimde garantim var ikinci bir soluğu almaya Ne aklım erer dünyayı yıkıp ta yeniden ya..