Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '21

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Tezveren Baba Türbesi

 

Tezveren Baba Türbesi

 

Tezveren Baba Türbesine gittiniz mi? Ben gitmedim. Birkaç kişiden duydum ve araştırdıklarım beni çok etkiledi. Dolapdere civarındaymış.

Osmanlı Döneminde şehit düşmüş biri imiş Tezveren Baba.

İşin en ilginç yanı ise, tabi bunu söylemeden geçmeyeceğim. Söylenenlere göre diyor araştırdığım yer ben de aynen öyle diyorum.

Söylenenlere göre, Tezveren Baba’nın ayakları yokmuş.

Belki savaşta kaybetti, belki başka bir şeyden. Bu konuda bilgi edinemedim. İşin yine bir hayli garip yanı ise Tezveren babanın takunyaları eline takıp dolaşmasıymış.

Nasıl diyeceksiniz?

Biliyorum. Bende aynen öyle diyorum ve devam ediyorum.

Şimdi gelelim daha enteresan yere, türbenin içinden takunya sesleri geliyormuş.

Bunun yanı sıra onu çok eskilerde görenler bile olmuş.

Bu inanış hala devam ediyormuş.

Ziyaretçiler yanlarında takunya getiriyor ve takunyalarla içeri giriyorlarmış. Tezveren Baba’nın ibrikle abdest aldığına inanılıyormuş.

 

Nazan Şara Şatana – Araştırmacı Yazar.

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....