Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '20

 
Kategori
Şiir
 

Tokat Manileri 1

TOKATTAN 10 GÜZEL MANİ(1)

      1985 YILINDA Pazar lisesinde  öğrenci iken   Edebiyat  Öğretmenimiz  Erbaalı  Hikmet Ünal bize “Tokat Manileri konulu bir  dönem ödevi vermişti. O zaman Sesimiz Gazetesinde  köşe yazıları yazıyordum.  Güzel bir ödev hazırlamıştım ve tam puan almıştım.  Hoca  öve öve bitirememişti. O ödevi daha sonra Sesimiz Gazetesinde de yayınlamış ve  diğer  öğrencilerinde  bu  gazete yazılarından ödevler hazırladıklarını o zaman il Halk Kütüphanesini ziyaretimde   bizzat görmüş ve mutlu olmuştum.

    Bu manileri 10’ar 10’ar  köşe yazıları halinde  gene paylaşayım dedim. Belki okuyanlar memleket sevgisi ile dolarJ

         1.Dağ başları kar mı ola?

           Geçitleri dar mı ola?

           Şu Tokat ın kızları,

           Geçilecek yar mı ola?

 

   2. Tokat a  gelmişem

        Hep dağları delmişem

       Seni alacam diye

        Ben sana söylemişem.

3. Tokat’tan aldım bakır

    Yarimin gözleri çakır.

    O çakır gözlerine,

    Kurban olsun bu fakir.

 

4.Deryaya gelen beyler,

   Gurbet gönlü kim eyler?

   Tokat’tan ayrılmışım,

  İki gözüm kan ağlar.

5.Altın  yüzük var benim.

   Parmağıma dar benim.

  Şu Tokat’ın içinde

 Kömür gözlü yar benim.

 

6. Tokatlı yaman olur

    Dağları duman olur

  Beni bir gün anarsın

   Gelir bir zaman olur.

7.Tokat’ta dut ağacı.

   Çift gezer iki bacı.

   Büyüğü her ne ise,

   Küçüğü can alıcı.

8. Tokat bir dağ içinde

    Gülü bardağ içinde

    Tokat’tan yar sevenin

   Yüreği yağ içinde.

9. Tokat yolu dikme taş.

    Dilim söyler gözüm yaş.

    Yine karşıma geçti

    Deste perçemli kardeş.

10.  Hey Zile gözüm Zile

      Gelelim biz dize dize

      Dağlar aştım yoruldum

     Yolunu geze geze.   

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..