Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '09

 
Kategori
Futbol
 

Top yuvarlak mıdır?

Top yuvarlak  mıdır?
 

Futboldan iyi anlarım. Gençliğimde amatör olarak futbol oynadım. İyi bir futbolcu olabilirdim. Ama toprak sahalarda yaşadığım müzmin sakatlıklar nedeniyle olamadım. İyi bir BJK taraftarıyım. Kartalı çok seviyorum. Son zamanlardaki futbol manzaraları beni çok tedirgin ediyor. Siyasetin, ülkenin ekonomik ve sosyal yapısının, futbolu olumsuz etkilediğini düşünüyorum. Siyaset ve politika futbol ile iç içe. Milli takımımız ve süper ligimiz fasa fiso durumda. Futbol ile sumo güreşini birlikte yapan Sivas spor, puan cetvelinin başında. Büyük kulüplerimiz ekonomik darboğazdalar. Beşiktaşı Yıldırım Demirören ayakta tutarken, Galatasaray'ın durumu kritik. Fenerbahçe'de ise Aziz Yıldırım'ın hevesi kaçmış görünüyor. Ben iddia ediyorum, Sivas spor ligi başta bitirirse, futbolumuz çöküş evresine girer. Bazı futbol eleştirmenleri ki, biz de bu işi de doğru dürüst yapan yok, Anadolu futbolu kalkınıyor görüşündeler. Ben aksini iddia ediyorum. Anadoluda Futbolun neresı kalkınıyor. Tesis mi var? Futbol okullara mı girdi? Futbol gençlerimize bilimsel yollardan mı öğretiliyor? Köy takımlarımızda bile, Brezilyadan, Kolombiya dan, Şiliden, ordan, burdan Çoğu siyahi, adı sanı olmayan, yarım yamalak futbol bilen, her fırsatta, sanki matah bir şeymiş gibi, hakemlere el kol hareketi yapıp kafa sallayan karakuşi futbolcular var. Hakemlerimiz saç baş yolduruyor. Bir yanda triliyon harcayan, üç büyük kulüp, diğer yanda üç beş kuruşla üç büyüklerle rekabet edebileceklerini sanan ufaklıklar. Bir an için ligde üç büyüklerin olmadığını varsayalım. Ne seyirci kalır, ne maç naklen yayınları, ne heyecan, ne macera, hiç bir şey kalmaz . Buyurun Sivaslılar şampiyon olun bakalım.


Futbol federasyonumuz, her ne kadar seçimle iş başına gelmiş görünse de öyle olmadığını kargalar bile biliyor. Rahmetli Hasan Doğan hayatında hiç futbol maçına gitmemişken, birden bire Futbol Federasyonu başkanı olmuştu.
Ekonomik zorluklar, kulüpleri yerli Teknik Drektörlere yönlendiriyor. Yerlilerin futbolculuk dönemlerini hatırlayalım.. Yerli teknik adamların biri Beşiktaşı şampiyonluktan ederken, Öbürü Galatasarayı UEFA dan etti. Fenerbahçe henüz denemedi, ama onlarda yakında deneyecekler gibi.
Ben yerlilere inanmıyorum. Teknik adamlık, kariyer ve karizma ister. Fatih Terim in Milli takımda yaptığı Vatan Millet Sakarya taktiği, kulüp takımlarında işlemez, başınızda yerli çalıştırıcı varsa, Avrupa'dan, isim yapmış bir futbolcuyu transfer etmekte zorlanırsınız. Transfer etseniz, oynatmakta zorlanırsınız. Bazılarınada yedek kulübesi dayanmıyor. Yedek kulübelerinin duvarlarının, beton olmasını teklif ediyorum. Plastik ve cam, bize gelmez.
Federasyon Türkiye'de futbolun gerçekten ileri gitmesini, türk futbolunun marka olmasını istiyorsa, Kasada birikenleri, sadece futbola, egitime ve tesisleşmeye yatırmalıdır. Kayserilileri, yaptırdıkları modern stad dan dolayı kutluyorum. Eğitime de önem verirlerse, çok yakında semeresini alırlar.

 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..