Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '10

 
Kategori
Sivil Toplum Kuruluşları
 

Toplumun Duyarsızlığının Karşısında Şaşkınlığımı Gizleyemiyorum...

Toplumun Duyarsızlığının Karşısında Şaşkınlığımı Gizleyemiyorum...
 

Öner Samanlı; "Her geçen gün biraz daha etik değerlerimizden kopmaktayız" Dedi...


72 MİLYON İÇERİSİNDEKİ, EN MAĞDUR TÜKETİCİLER ARASINDA, İLK YÜZDE OLDUĞUM, KESİN..!

Daima teknolojiden yana ve en modernize olanın beraberindeki üründe yada hizmette ekonomik olanı, kalite sertifikasyonu da beraberinde olmak koşuluyla tercihte yeğledim ve önerdim.

Gelişmiş ve modern ülkelerin geliştirdikleri teknolojik stratejilerin, içerisinde barındırdığı tüketicilere yansımaları, kolaylıkları, ikame bedelleri ve sunum sonrası hizmet ve yükümlülükleri beraberinde kişisel, toplumsal, sosyal ve ülkesel kazanımları ve fonksiyonlarını da yakinen takip ederim.

YILLARDIR SİZLER GİBİ BENDE GSM HATLI CEP TELEFONLARI KULLANANLARDANIM…

Adam nasılsa, “TÜKORDER” Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği Genel Başkanı, Telefonları bedavadır falan sanmayın.

Yıllardır bozulmayan ve süregelen, “Siyasetler Üstü Misyonumuz” ile, Türkiye’de, TC. Anayasaları bağlamında faaliyetlerimizi sürdürmekten yanalığı ilke edindik.

Maalesef dinsel, mezhepsel, tarikat ve cemaatler destekli dernek, vakıf vb bir sivil toplum örgütü değilseniz, kasanızda artınız yok demektir.

Bu nedenle bizlerin ve bizler gibi olan cemiyetlerin, İsrail’e, Gemi heba edecek kadar zenginliğimiz imkansız bir hayaldir..!

Hele hizmet ettiğiniz kesim, zaten mağdurlar olduğu için de, bir kişinin isteyerek üye olması halinde öderse, elde edeceğiniz üye aidat geliri yıllık 12TL. sından başka bir şey değildir.

Devlet de yardım etmez, üstelik en küçük hatanızı affetmez, cezanızı keser…


Bildiğimiz üzere bizim ülkemiz sosyal dayanışmalarda Vatan Millet Allah kelimeleri geçen dayanışmalara sevecenizdir, diğerlerine ise kerhen yaklaşırız..

GÖĞSÜMÜZÜ GERE GERE SÖYLEYEBİLİRİZ Kİ;

Derneklerimiz Genel Merkez ve Şubelerinin her daim “TÜRK TELEKOM” sabit hatlı telefonlarından dolayı borçları olmuştur. Hatları zaman zaman kesilmiştir…

Bu borçları Saymanların ödemekte bütçeleri müsait olmaz ise, bağışta temin edemediklerinde Yönetim Kurulu Başkanları da her borcun ana muhatabı ve sorumlusu olmalarının nedeniyle ceplerinden öderler veya elbirliği ile ödenir veya taksitlendirilir.

Asıl amaç aman telefonlar kapanmasın, vatandaş rehberliğimiz için bize ulaşabilsindir…


Cuma günü hocalarımız da, mümin kardeşlerimize, namaz sonrasında, “Tüketici Derneğinden arkadaşlarımız dışarıda yardımlarınızı bekleyecekler zaten diyemezler”, bu örnekleme yasal olarak suçtur…

ANCAK: Aynı Yasalar, cami, kuran kursu vb. amaçlar için suçluktan söz etmeyerek, durumu da ayrıca açıklığı ve hukuka uygunluğu yönünde onaylar.

Gsm hatlı cep telefonlarımızın da telefon faturalarının ödemelerinde aynı uygulama geçerlidir.

BU KEZ BEN “BİLİNÇLİ TÜKETİCİ” OLARAK ŞİKAYETÇİYİM.

· Bilinçli bir tüketici vatandaş olarak,

· Üstelik uzun zamandır durumu sessizce kabullenmişliğimle,

· Tüketici olarak Devletçe fahiş bir ödemeye zorlandığımın bilincinde,

· Bana bu hizmeti sunan ticari firmaların haksız rekabet koşulları ihlallerini bilip yetkili yerleri yasal platformlarında uyardığım ve çözüm bekleyişlerimi yıllarca sindirdiğim sessizliğimle.

· Bana bu hizmeti sunan ticari firmaların reklamları ile tüketiciye yansıttıklarının sözde aynı gibi olmasına karşın işin aslının farklı olduğunu çok kez görüp ilgili yine yasal mercileri uyarmak görevlerimi yaptığım halde,


· Kamuoyunda hak arama taleplerinde suskun kalmayıp daima hukukun üstünlüğünden yanlı olduğum halde,

· Şimdilik bu kadarı yeter, yazarsak uzarda gider…

MAĞDURİYETİMİ (D) ZİLLENDİREREK PAYLAŞMAK İSTEDİM.

Daha önceki makale ve basın bildirilerimde sürekli tüketici kamuoyunu bilgilendirmem ve tepkilerimiz sonrasında,


GSM İletişim sağlayıcısı hizmeti sunan, Avea, Vodafone ve Turkcell, bu kez tüketicilere yansıyan faturalar üzerinde detayları göstermeye ve şu mesajı vermeye çalıştılar ve de devamla da;

· Ey vatandaş bak gör halini, , , , !


· Seni kandıran ve kazıklayan ben değilim…!


· 30 TL Toplam ödediğin faturanı şimdi dikkatlice incele…!


· Gördün mü bak şimdi sen ne ödedin, 30 TL. ..!


· Kime Ödedin, benim ticari müesseseme…!


· Ama ben senden aldığım 30 TL'nin tamamını cebime

atmıyorum ki…!


· Yükü, sıkıntıyı çekiyorum, seni dünya ile konuşturuyorum. Öyle değil mi..?


· Gel gelelim şu vergilere bak o vergisi + bu vergisi + şu vergisi + vergi + vergi…


· Toplamı Ne..?


· Vergiler toplamı 18 TL…!


· Benim aldığım 12 TL. ( Arşın Türkiye’de fakat Halep Suriye’de )


· Ayrıca, sanma ki bu net kazancım…!


· Bunun üzerinden de kurum olarak, haftalık, aylık, yıllık adı ne tür vergiler varsa ÖDÜYOOOOOORUMMMM…!


BU BAĞLAMDA GSM HİZMETİ SUNAN FİRMALAR DOĞRU SÖYLÜYORLAR..!


Demokratik Ülkelerde, Millet neyi hak eder…!


Yasal Haklarını gereğince kullanıp karşılığını almayı hak eder..!


Alamazsa ne yapar…?


YASAL VE HUKUKİ TEPKİ VE EYLEMLER…!


Dünya’nın en pahalı benzinini Türkiye Tüketicilerine tükettirenlere,


Dünya’nın en pahalı doğalgazını, Lpg gazını, Türkiye Tüketicilerine tükettirenlere,


Dünya’nın en pahalı telefon iletişimini Türkiye Tüketicilerine tükettirenlere,


Sayalım sayabildiğimiz kadar,


Bunları, Türkiye Tüketicilerine layık görenlere sesimizi duyurmak üzere, dedik ki, (Her türlü yasal işlemini de yaptıktan sonra)


İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana’da sektörlerin, Genel Merkezleri, Ana veyahut Başbayi veyahut Bölge Temsilcilikleri, önlerinde basın açıklaması yapacağız tarih verdik biz o tarihlerde o yerlerde olduk, vatandaş sizlerde mutlaka gelin örgütlü mücadeleler kalabalık olursa toplumun dikkatini çeker…

Dedik, dedik ama;

Baktık ki yine hep aynı kişileriz…

BİLENLER, BİLMEYENLERE ANLATSINLAR…!

“Nasreddin Hoca’nın Timur ile arasında geçen bir Fil Hikayesi vardır”

Bilmeyenlerde internette arayıp bulur öğrenirler.

Durum aynen öyle…

YAZININ SONUCU:

“TÜKORDER” Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği Genel Başkanı, olan ben;

“TÜRKİYE TÜKETİCİLERİNİN DUYARSIZLIĞINDAN ŞİKAYETÇİYİM…!”


Adamın hep annesinin hatırı sorulmaz ki kardeşim,


Arada bir insan, babanız da nasıllar demez mi…?


Duyarsızlık diz boyu….


Ben bu duyarsız insanlarından ŞİK-AY-ET-ÇİY-İM..!


Bakın şimdi kaç duyarlı dil “öngörümceleri” hemen yorum yazacaklar…


Ne diyecekler biliyor musunuz….?


Bir sürü tahsil görmüşsün, ahkam kesiyorsun “Hoca” ama,


“HEC-CE-LE-MEY-Yİ” öğrenememişsin..!

ÖNER SAMANLI

“TÜKORDER”

Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği

Genel Başkanı

 
Toplam blog
: 295
: 3087
Kayıt tarihi
: 22.08.08
 
 

Prof.Dr. Öner Samanlı, yıllarını eğitim ve öğretim faaliyetlerine adamış, birçok bilimsel makalen..