Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '10

 
Kategori
Anılar
 

traşta yeni moda

traşta yeni moda
 

traşta yeni moda


Berber ustalarını bilisiniz. Kendi geleceklerini devam ettirmek için meslekleri adına sürekli modayı saç kesim stillerini takip ederler. Kim nasıl istiyorsa öğle kesim yaparlar öğle tıraş ederler. Ala buruz, subay tıraşı, sıfıra vurma, saçı kazıtma, Amerikan tıraşı, pala bıyıklar, kaytan bıyıklar, Lenin’in faulleri gibi. Aklınıza ne gelirse hepsi mevcuttur onlarda.

Okullu yıllarımızda derse girmeden önce her sabah bahçede toplanır sıra olduktan sonra teker teker kontrolden geçerek içeri girerdik. Disiplin hat safhadaydı. Müdürlerimiz başta Mustafa Koyuncu ve Ferit Topçu oğlu yaptıkları toplantılarda hocalarımıza talimat vermişler. Öğrencileri içeri alırken kılık kıyafetlerine, saçlarına, armalarına bakın. Okula gelirken tertipli düzenli gelip gitsinler.

Kimi arkadaşlar İ.H.L. yazan armaları ceketin sol üstüne diktirmek yerine toptu iğneyle tutuşturmayı tercih ederdi. Sebebi çıkıştan sonra çarşı pazarda çapkınlık yapacaksa İ.H.L. li olduğu belli olmasın. Haksız da sayılmazlardı. Koskoca camianın kendini bilmez bir iki kişi yüzünden karalanması lekelenmesi şık olmazdı. Kimi de futbolculara sanatçılara özenir saçlarını ensesine kadar uzatarak sağa sola sallar artistlik yapardı.

Günlerden bir gün okula girerken kapı önünde beni de durdurmuşlardı. Saçlarımın uzadığını gören hoca uyarmadan, sorgu sual sormadan sırf ceza olsun diye cebinden çıkardığı makasla tren yolu yapar gibi kırkmıştı. Önce sağdan, sonra soldan bir de ortadan bir makas ağzı almıştı. Şimdi tam E-5krayoluna döndü dedim içinden.

Okul neyse de çarşı pazarda nasıl yürüyecektim? Bakanlara ne diyecektim? Bunları düşünmüştüm. Bu benim okul hayatım boyunca saç kontrolünde aldığım ilk ve son cezaydı. Öğlen yemeğini yemek için özel halk otobüsüne binip yurda giderken bazıları bakıp bakıp gülüyorlardı. Nasıl gülmesinler karşılarında farklı bir tipleme vardı. Bende kafamı önüme eğmiş utancımdan patlıcan gibi kararmıştım.

İçimden: Aziz kızlara rezil oldun be, gitti karizman aslanım gitti.

Bu halin ne diye soran olunca:

Abi bu tıraşta yeni modaymış. Der kendimi teselli ederdim.

http://haydanliya-hayranim.tr.gg/.

 
Toplam blog
: 22
: 589
Kayıt tarihi
: 11.07.09
 
 

Kahraman Maraş'ın Göksun kazasına bağlı HAYDAN-DOĞANKONAK köyünde  1977doğdum... Maraş İmamhatip li..