Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '13

 
Kategori
Şiir
 

Tunçbilek'e güzelleme

Tunçbilek'e güzelleme
 

Tunçbilek'te sevilen H.Hatice Ana...


 Kömür karası bu yurdun

Tunçbilek’ten geçtiniz mi?

Pazarçam’da otağ kurdun

Soğuk  sular içtiniz mi ?

***

Saf saf olmuş madenciler

Kara elmastır inciler

Tavşanlı’da ekinciler

Tunçbilek’ten geçtiniz mi?

***

Köprübaşı sıcak çarşı

Konak evler karşı karşı

Yazılmalı sevgi marşı

Tunçbilek’i gezdiniz mi?

***
Gaipdede, Sefer ermiş

Baştanbaşa bir cevhermiş

Atatürk bu yurdu sevmiş

Tunçbilek’e gittiniz mi?

***

Gürağaç, Kayaarası

Ömerler, Eşen yakası

Bir görün Ömer Obası

Buralara geldiniz mi?

***

Ünlüdür Yaylacık dağı

Meşhurdur Peyniri, yağı

Genci, ihtiyarı, sağı

Bir arayıp sordunuz mu?

***

Akkaş Mehmed’in diyarı

Tunçbilek Linyit ambarı

Kütahya’nın iftiharı

Siz bunları duydunuz mu?

***

Tunçbilek’te Pazar yeri

“ Alâ Sultan “  Erenleri

“  Dede Hayri”  törenleri

Çarşı,  pazar gezdiniz  mi?

****

Mutahhar TEMEL başkanı

Çalışkan, dürüst, insanı

Şairler sarmış dört yanı                    

Tebrik edip andınız mı?     

***                    

Ozan GÜLER, yeter gayri

Fazla sözün olmaz hayrı

Tunçbilek’e ayrı ayrı

Selâm  saldım aldınız  mı?

                                         Abdülkadir Güler

                                  I0 Haziran 2005 Söke  

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  NOT:

2O–22 Ağustos 2OO5 tarihleri  arasında Kütahya’nın Tünçbilek Beldesinde YAPILACAK ŞAİRLER ŞÖLENİNDE şiir yarışmasında okunmak üzere bu şiir hazırlandı. Bakalım zaman neyi gösterecek? Diye düşünüyordum.  Bu GÜZELLEME de TÜNBİLEK’in madenleri, zenginlik kaynakları,  ürünleri, gelenek ve göreneklerine ve  sevgi,saygı duyulan erenlerine  kadar her şey vardır… Sonuçta yapılan şiir  yarışmasında  bu güzelleme birincilik  ödülü aldı ve yapılan etkinlikte okumuştum...Bu şiiri öğrencilerimiz için  çevre ünitesine  uygun düşer düşünsiyle yazmıştım. Aslında ben bunu bir şiir olarakta görmüyorum.Bu benim  için unutulmayan bir  anı oldu, işte o günlerin anısına buraya aldım.Tunçbilekli vatandaşlarımıza ve o  günlerde benimlle birlikte olan  şair arkadaşlarıma  selam ve sevgiler gönderiyorum. A.Güler                                         

               

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..