Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '08

 
Kategori
Güncel
 

Türban okullu oldu

Türban okullu oldu
 

Türban artık okullu oldu, hepimize hayırlı olsun. İyi mi oldu kötü mü oldu herkes tartışadursun, ben sadece kendi düşüncelerimi yazıyorum.

Önce laiklik ile işe başlayalım. Laiklik wikipedia.org adresinde herhangi bir dinin referans alınmamasını ve devletin dinler karşısında tarafsız olmasını savunan bir prensip olarak tanıtılmış. Yani devletimiz bir vatandaşının din ve vicdan özgürlüğüne karışamaz. Bir kişi inandığı dinin gereklerini yerine getirebilir. İbadetlerini yapabilir.

Buna göre dininin gereklerini yerine getiren müslüman bir bayan kapalı olarak üniversiteye girebilir. Eğer laiklik tam anlamıyla uygulanacaksa bu bence böyledir. Hristiyan dinini anayasasında kabul eden birçok ülkede bile müslüman öğrenciler türban ile okullarına girebiliyorlarsa, nüfusun büyük bir çoğunluğunu müslümanların oluşturduğu laik bir ülkede bu neden yasak? Çok mu dar düşünüyorum yoksa çok mu geniş? Ama bence kişisel özgürlükler engellenmemeli.

Acayip kesimli saçları, simsiyah göz makyajları ile öğrenciler rahatça okullarına girebiliyorlarsa, daracık bluejean'ler, mini mini etekler, askılı bluzler yasak değilse isteyen okuluna başına örtü takarak da girebilir.
Ya da tüm üniversitelerde tek tip kıyafet uygulamasına başlanabilir; uzun saçlar iki örgü, kareli diz altı etek, beyaz gömlek, beyaz çoraplar, kısa temiz tırnaklar ve makyajsız yüzler...

Türbana değil içindekine bakmanın zamanı geldi artık. Böyle basit şeylerle uğraşmayı bıraksın herkes. Sağ- sol, Türk-Kürd, Alevi_Türk, açık-kapalı... Neden bu ülke hiç boş kalmadı, hep ikilem...

Kimse kızmasın bana, hiçbir şeyi savunduğum yok bunlar sadece benim düşüncelerim, aklıma geldi yazdım.

 
Toplam blog
: 54
: 3369
Kayıt tarihi
: 15.09.07
 
 

Fizyoterapist & Osteopat & klinik pilates mat 1 eğitmeni & PNİ öğrencisi Bir sağlıkçı olarak Türk..