Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '17

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Türk kadını Bilge Kağan'ın yasaları;"Kadın ve çocuğa vurulmaz, esir edilemez!"

Türk kadını Bilge Kağan'ın yasaları;"Kadın ve çocuğa vurulmaz, esir edilemez!"
 

TÜRK KADINI NAZAN ŞARA ŞATANA


TÜRK KADINI

Bilge Kağan yasaları;

 

“Kadın ve çocuğa vurulmaz, esir edilmez!'”

 

Kadın, dünyanın her yerinde güçlüdür elbette ama Türk kadınlarının güçlü olduğu kesinleşmiş bir gerçektir. Birçok baskıya rağmen yılmayan, mücadele eden, erkeğinin yanında olan, savaşlara katılan, cepheye mermi taşıyan, cesur, ahlaklı Türk kadınları ile ne kadar övünülse azdır.

Eski Türker’de kadın da son yazdığım ‘TÜRK’ kitabımda araştırdığım konulardandı.

Hani denilir ya kırk bin kere maşallah aynen öyle. Ben bir Türk kadını olarak hele de soyu ta Dağıstan’a Şeyh Şamil’e giden bir Türk olarak kadınlarımız gücünden etkilendim, hem de çok etkilendim. Düşünün Türk kadınları;

Ok atıyorlar, ata biniyorlar, kılıç sallıyorlar, en az erkekler kadar savaşıyorlarmış.

Korkusuz Türk kadınları bütün bunların yanı sıra, o zamanki zor şartlarda çocuklarına, eşlerine ve özellikle aile büyüklerine bakıyorlar, kilim dokuyorlar, yemek yapıyor çamaşır yıkıyorlarmış. Ev işi yapıyoruz diye söylendiğimiz bu zamanda her işimizi gören makinelere rağmen sızlanıyor ve dünyamızı kendimize kahr ediyoruz.

Babayiğit eski Türk kadınları soğukla, karla, kışla ve yağan yağmurla birlikte oluşan çamurla uğraşmışlar ve bütün bunların yanı sıra kocaman cesur yüreklerine büyük sevgiler yerleştirmişler. Diğer devletler Türk kadınlarının at sürüşlerine inanamazlarmış. Erkeklerle savaşırken çekindikleri gibi Türk kadınları ile de savaştıklarında korkarlarmış. Dışarıda oldukça sert olan Türk kadınları çadırlarında, eşlerine, evlatlarına ve ailelerine şefkatle yaklaşırlarmış.

Tabi bütün bunların yanı sıra kadının değeri de çokmuş. İkinci planda asla olmamışlar. Cengiz Han’ın ünlü sözlerini aktarmadan yazımı bitirmemem gerekir.

“Ben sizin Han'ınızım, bu da benim Han'ım!”

Eşine söylediği bu sözlerden sonra erkekler, eşlerine Hanım diye hitap etmişler.

Bir ayrıntı daha yer vermeliyim ki çok önemli;

Bilge Kağan yasaları;

“Kadın ve çocuğa vurulmaz, esir edilmez!'”

İşte budur.

Ve Mustafa Kemal Atatürk;

"Dünya'da hiçbir milletin kadını, milletini kurtuluşa ve zafere götürmekte, Anadolu kadınından daha fazla çalıştım diyemez."

Bir başka gururlanacağımız konuda buluşmak dileğiyle…

Nazan Şara Şatana

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....