Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '11

 
Kategori
Güncel
 

Türk ordusu zayıflamış mı?

Ödüllü yazar Orhan Pamuk bir Amerikan televizyonunda yaptığı söyleşide ''Türk ordusunun zayıflamasından mutluluk duydum'' demiş. Kökten dağılmış olsa Pamuk ve onun gibiler kimbilir daha ne duydum diyecekler. Ortam müsait, eline fırsat geçen orduya saldırıyor. Birisi de artık topuk selamı veriyorlar demiş. Acaba yürekten mi o selamlar, şekilden mi, tahmin etmek zor değil. 

Bu ödüllü yazarımızı internetten araştırdım, iki üniversiteyi de yarım bırakmış, lisans eğitimi yok yani. 23 yaşında roman yazmaya başlamış, anlaşılan geçim sıkıntısı olmamış. 23 yaşında bir gencin bilgi birikimi ne kadar olabilir bilemiyorum ama önemli olan başarı. Yurt dışında bir hayli ödül almış, fahri doktaralar almış. Mutlu bir yaşamı olduğunu medyaya yansıyan haberlerden öğreniyoruz, Hintli sevgilisiyle okyanus kenarlarında el ele gözlerden ırak düşman çatlatıyorlar. Ben çatlamadım, mutluluklar dilerim. 

Kendisi de belirtiyor, gazete haberlerine göre darbe girişimleri gerçekmiş. Dava halen devam ediyor, darbe girişimlerinin gerçek olup olmadığı ancak nihai bir yargı kararıyla anlaşılacaktır. Bu Pamuk askerliğini yaptı mı acaba, ben bir bilgiye rastlamadım. Söyleşisinden ya bilgi sahibi olmadan konuşuyor, ya da seçim arefesinde iktidar partisine yalakalık yapıyor. Mesela laiklik gerilemedi diye bir söz sarfetmiş, Ak partinin kapatılma davasının kararından haberi yok galiba. Ben yazar Orhan Pamuk'un Türkiye sorunları ve çözümleri hakkında analiz yapabilecek bir bilgi donanımına sahip olduğu hakkında kuşkuluyum. Objektif davranmak yerine açıkça bir yandaşlık sezinliyorum. Tabi ki kendi görüşleridir ama Türk milletine karşı olumsuz tutumu da herkes tarafından bilinmektedir. 

Ordumuz içerisinde kanunsuz eylemlere karışan subay ve subay grupları elbette yargı önüne çıkarılmalıdır, ancak bunların suç delilleri sabit olmalıdır. Genelleme yaparak milletin gözbebeği olarak bilinen ordumuzu yıpratmaya hiçkimsenin hakkı yoktur. Ordusuna sahip çıkmayan bir millet başka milletlerin hegemonyasında yaşamaya mahkumdur. Bu ordu içerideki düşmanlarını dahi korumak için hudutta nöbet tutmaktadır, yataklarında mışıl mışıl uyusunlar diye. 

Millet olarak ordumuza güvenmeli ve sahip çıkmalıyız. 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..