Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '08

 
Kategori
Futbol
 

Türk oyunculara antigüven

Türk oyunculara antigüven
 

Türk futbolculara güvenmek lazım


Euro 2008’de İngiltere, Fransa, Çek Cumhuriyeti, Portekiz, İtalya, Hollanda gibi takımlardan daha başarılı olsak da bu transferlere yansımadı. Bugün Dünya devi Arsenal’in Sporting Lizbonlu Miguel Veloso’yı almak istediği ve Lizbon’un 25 milyon Euro istediği bonservis bedeli istediğin duydum. İsmi hiç duyulmayan oyuncuya Lizbon 25 milyon Euro istiyorsa Arda 45 milyon Euro’dan satılması gerekmiyor mu?

Siz bu soruyu düşünürken ben bir şey daha söyleyelim. Euro 2008’de müthiş bir performans gösteren M.Aurelio’yu Betis’e veren Fenerbahçe hiçbir bonservis bedeli alamadı. Mehmet Topal, Servet Çetin, Uğur Boral, Arda Turan, Sabri Sarıoğlu gibi genç ve yetenekli oyuncularımız neden tanınmıyor. Euro 2008’de Toni, Pirlo, Gattuso, Anelka, Baros, Maoluda gibi isimleri arkalarında bıraktılar. Bence tanıtım ve reklam eksikliğimiz çok büyük olduğu açık. Herkes kendi oyuncusunu göklere çıkartırken biz daha onlara güvenemiyoruz bile. Bunun en açık örneği yabancı sayısından şikâyet etmemiz. Hatta öyle bir sıkıntı olmuş ki bu konu Aurelio, Wederson, Nobre gibi isimler Türk olmuş.

Gelelim güven meselesine. Galatasaray’a buradan bir sorum olacak. Neden Aykut’una Orkun’una güvenmiyor da De Sanctis’i transfer ediyor. Bence Aykut’un geçen sezon şampiyonlukta payı büyüktü. Artık oyuncularımıza güvenmemiz gerektiğini inşallah öğreniriz. Fenerbahçe’ye bakarsak Roberto Carlos, Wederson, Guiza, Edu Dracena, Diego Lugano, Kezman, Alex, Deivid gibi bir sürü yıldızları var. Tamam, bir şey demiyorum ama bu saydıklarımın en az 6 tanesi ilk on birde oynuyor. İlhan Parlak, Kerim Zengin, Murat Hacıoğlu gibi oyuncuları ise kiralık oynuyor.

Galatasaray geçen sezon ilk on birde onbir Türk futbolcu oynatarak ve arkasından şampiyon olarak bana bu inancı verdi. Türk futbolcular kendilerini daha çok gösterip Avrupa’ya 2 milyon Euro’ya değil de 25 milyon Euro’ya gitmeliler. İnanıyorum ki bu kapasite onlarda mevcuttur.

 
Toplam blog
: 46
: 1055
Kayıt tarihi
: 07.10.07
 
 

1992 yılında Erzincan'da Doğdum. Türk Dili ve Edebiyatı mezunuyum. Halk Edebiyatı ilgilendiğim al..