Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '11

 
Kategori
Telekom / Mobil
 

Turkcell beni sesimden tanır!

Turkcell beni sesimden tanır!
 

alıntıdır


İsyan ediyorum artık şu telefondaki robotlara ya da sekreterlere…

Turkcell yeni bir sistem geliştirdi. Arıyorsunuz sesinizi tanımazsa kapatıyor.

Yani artık o bile tanımadığı kimseyle konuşmuyor.

Tamam belki çok gerekli, belki çok güvenli ama sesi algılayamıyor işte.

Bir fatura ödemek için dakikalarca telefonda kalmak, iki cümle ile halledebileceğiniz bir sorunu sırf turkcell sesinizi tanımadı diye beklemek, beklemek, beklemek…

Sesli imza oluşturuyorsunuz bu sistemde.

Sesinizi kaydetmek için telesekreter bilmiş bir ifadeyle “lütfen sinyal sesinden sonra turkcell beni sesimden tanır cümlesini kurunuz” diyor.

Sizde ilk başta sabır dolu kalbiniz ve iyi niyetinizle denileni yapıyorsunuz.

Bilmiş bayan “olmadı daha anlaşılır” diye uyarıyor.

Siz sinyal sesinden sonra tekrar papağan gibi söyleneni tekrarlıyorsunuz.

(Birde küçük iki tane yeğeniniz varsa, ikisi de gülmekten kırılıyor karşınızda)

Bin bir güçlükle sesinizi tanıttınız!

Şimdi sırada bir daha aramak var.

Bir gün yine işiniz düşüyor, robot bayan “cümleyi söyleyin” diye sizi test ediyor.

Siz yine başlıyorsunuz kendi kendinize konuşur gibi “turkcell beni sesimden tanır” demeye.

Zor tanır!

Robot “daha anlaşılır konuşun” diyor.

 Tekrar başlıyorsunuz siz de “turkcell beni sesimden tanır”.

Yok!  Nuh diyor peygamber demiyor. Hat kesiliyor.

Tanımıyor işte. Yine sil baştan müşteri hizmetleri vs. vs…

Ne olur sanki şunu başında yapsanız?

Ne olur sanki biz canlı insanlara derdimizi anlatsak?

Turkcell bizi tanıyana kadar biz kim olduğumuzu unutacağız bir gün.

Yeniliklere açık olalım, değişimleri kabullenelim tamam ama yine de “turkcell bizi sesimizden tanımasın” ne olur tanımasın!!!

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..