Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '11

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Vahide Gördüm, Deniz Uğur... Ya biz?

Vahide Gördüm, Deniz Uğur... Ya biz?
 

alıntıdır


Birden sıradanlığından şikayetçi olduğunuz hayat tepe taklak olabilir. Evet bence de Allah korusun!

Geçtiğimiz günlerde Vahide Gördüm’ün rahatsızlığını duymuş ve çok şaşırmıştım. Halbuki bunda şaşıracak ne varsa? Hepimiz her gün, her an çıkabilecek rahatsızlıkların tehdit i altındayız. Kaçımız farkında? O raddeye gelene kadar gözümüzde büyüttüğümüz dünyanın derdi, kim bilir nasıl da küçük bir kırıntıya dönüşüverir gözümüzde.

Ben saçlarına hayrandım onun. Belli ki, kendiside öyle. Upuzun, dümdüz saçları her zaman dikkatimi çekmiş, beğenimi kazanmıştır. Ve zarif bir görünüşü vardır. Vahide Gördüm “kaliteli oyuncu” lar dan biri benim için. Göğüs kanseri ne yazık ki, onu da buldu.

Yine de gazetelerden okuduğum, resimlerini gördüğüm kadarıyla gayet güçlü bir ifadeye sahip. Çoğu hastalığın nedeni nasıl ki sıkıntı ve stres ise, iyileşme sürecinde de en etkili ilaç moral ve mutluluk. Atlatacağından eminim.

Derken akabinde Deniz Uğur’un aynı rahatsızlığa yakalandığını duymak bana Ülke’de bütün kadınların hemen kontrolden geçmesi gerektiğini düşündürdü.

Elimde olsa inanın bu hayalimi gerçekleştirirdim. Yaşla ilgisi yok hastalıkların. Zaman içinde gittikçe yayılan bir rahatsızlık haline geldi göğüs kanseri ve kanser kitleler.

Özellikle bayanlar için 6 ayda bir önerilen kontroller, kaç kişi tarafından gerçekleştiriliyor?

Kaç kişi maddi yetersizlikler ve sosyal güvencesi olmaması gerekçesiyle bu kontrollerden geçemiyor? Hastaneler ve aile doktorları ile alakalı bir çok düzenleme yapıldı. Ama en önemlisi de bu tarz kontrollerin çoğaltılmasıyla olmalı.

Ücretsiz bazı imkanlarla, her kadın kontrolden geçebilme hakkına sahip olmalı. Chek-up değil elbette ama, en azından günümüzde bu kadar yaygınlaşan, gittikçe çoğalan bu rahatsızlık önemsenmeli ve tedbirler alınmalı.

Göz önünde olan insanları duyunca şaşırıyoruz. Kendimize yakıştırmadığımızdan aklımıza bile gelmiyor belki. Allah herkesi dermansız, şifasız dertlerden-hastalıklardan korusun.

Ama kim bilebilir ki… Vahide Gördüm, Deniz Uğur, ya biz?

Ertelediklerimiz arasında sağlığımız yer almasın. Her şey ertelensin de, sağlık kulak ardı edilmesin.

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..