Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Turist Rehberi Sinan Tortum

http://blog.milliyet.com.tr/turistrehberi

01 Şubat '07

 
Kategori
Sağlık
 

Türkiye' de sağlık turizmi

Türkiye' de sağlık turizmi
 

Kitle Turizmi, Turizmin Çeşitlendirilmesi ve Sağlık Turizmi

Gerek kitle turizminin “her şey dahil” vb. sebeplerle geldiği verimsiz durum, gerek te bu mecrayı daha enerjik genç turist rehberi arkadaşlara bırakma gerekliliğinden dolayı, son dönemde bende diğer turizm alanlarında çalışma isteği artıyor. Biraz da rastlantılar vesilesi ile sağlık turizmi ile tanıştım ve bu alana inancım gittikçe artıyor.

Balçova Termal Tesislerinde Norveç Sağlık Bakanlığının gönderdiği hastalara dönük temsilcilik ve rehberlik görevini 9 sezon boyunca icra ettim. Bu dönemin başlarında kendimi bir rehber olarak algılamaktaydım ve bu hastaların Türkiye-Balçova’ya gelişinde ana sebebin tedavi olduğu gerçeğini doğrusu kavrayamamıştım. Hemen yanı başımdaki bir gerçekti, ancak ben Onları tur, halı, deri, bahşiş olarak görmekteydim.

Bu kitleyle şahsi dostluklar kurarak, ağrılarına ve sızılarına ortak olabilmeyi öğrendim ve sağlık turizminin muazzam potansiyelini de görmeye başladım.

Sağlık turizmi alanında turist rehberliği keyif ağırlıklı bir şey değil. Kimi zaman tedavi amaçlı gelen müşterilerin ağrılarını-sızılarını paylaşmak, rehberde de yorgunluk yaratıyor; tabii ki neşeyi de paylaşıyorsunuz ancak eğer turizmin bu alanında iseniz ağrı-sızıya da ortak oluyorsunuz. Bu nedenle sağlık turizminde rehberlik sabır gerektiyor. Bu konuda zamanın tesis müdürü Mehmet Ali Çalkaya’nın belirttiği gibi, sağlık turizmi için ülkemize gelen müşterin “ayakkabısının topuğuyla dahi ilgilenmek gerekiyor”. Özetle bu alanda turist rehberliği, müşteri ile daha yakın ilişki ve daha iyi tanımla bir “tam markajı” gerektiriyor.

Sağlık turizminde ilk tanıştığım alan romatizmal hastalıkların tedavisi idi. Bu vesileyle Balçova Termal Tesislerine tedavi amaçlı 1. 100 Norveçli hasta başta olmak üzere, özellikle kuzey ulkelerinden gelmekteydi.

Zamanla bu kitleye diş tedavisi olanağı da sunuldu ve gelen hastaların üçte bir kadarının az sayıda dişten kanal tedavisi, köprü vb. kadar muhtelif uygulamaları seçtiğini gördüm. Bu rehbere tercüme hizmetleri karşılığında hizmet bedeli şeklinde kazanç sağlama olanağı getirdi.

Gözlemlediğim diğer bir gelişme ise, makul fiyatlar nedeniyle, ihmal edilemiyecek bir kitlenin gözlük satın aldığı idi. Bunlar benim birebir yaşadıklarım. . .

Ayrıca yabancılara lazerle göz tedavisinin de artış gösterdiği gözlemleniyor. Çok sayıda olmasa da, bel fıtığı vb. ameliyatlar ve estetik amaliyatları da daha artan sayıda gerçekleştiriliyor.

Sağlık turizminde dikkat çekilecek alanlardan biri de “wellness-fitness” programları, zayıflama, detox programları. . . Sağlık turizminde belli bir rekabetin getirdiği fiyatsal inmeler olsa da, belli bir standardın tutturulması şart olduğundan karlılık, kitle turizmine nazaran daha çok garanti altında.

Modern ve dünya standartlarına uyumlu sağlık tesisleri ve klinikleri ile, Türkiye’nin bu artan potansiyelden daha etkin yararlanması gerekliliğine inanıyorum.

Sinan Tortum

 
Toplam blog
: 19
: 4205
Kayıt tarihi
: 27.12.06
 
 

Norvecce-Ingilizce Turist Rehberi olarak, yaşadıklarımı, düşüncelerimi ve özlemlerimi iddiasızca ..