Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '12

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Türkiye'ye gelirken

TÜRKİYE'YE GELİRKEN (3)

(Bu yaz Almanya gezim sırasında karşılaştığım, ilköğretim çağında bulunan, Türk öğrencilerden Türkiye'ye yaptıkları bir geziyi ve Türkiye izlenimlerini anlatmalarını istedim. Yazdıkları metinleri, yazım düzeltmeleri yaparak, aşağıda sunuyorum.)

                                                                                                                            Mülheim, 18.07.2012

Türkiye’de Ne Gördünüz?

 

Ben en son dörtbuçuk yaşımda iken Türkiye’ye gittim. Fazla bir şey hatırlamıyorum. Hatırladığım bazı şeyleri anlatacağım:

-Köyde teyzemin sürülerini otlattık.

-Dayımla beraber yaylada, derede yüzdük.

-Ve balık tuttuk.

-Yaylada akrabalarla top oynadık.

-Ve ızgara yaptık.

-Annemle ve babamla Trabzon’a alışverişe gittik.

-Trabzon formasını aldık ve Trabzon’un maçına gittik.

-Haçkalı Baba Türbesine gittik ve Fatiha okuduk. İki rekat namaz kıldık.

-Köydeki çocuklarla çok oynadık.

-Büyükleri ziyaret ettik. Hal ve hatır sorduk.

-Mezarlarımızı ziyaret ettik ve Fatiha okuduk.

-İznimiz çabuk bitti ve Almanya’ya döndük.

Sonuç:

Dörtbuçuk beş yaşında bir çocuk, anavatanını ziyarete geldiğinde ne yapar, diye sorsalar, teyzesinin sürülerini otlatır, demek herhalde kimsenin aklına gelmez. Beş yaşında bir çocuğun zihninde yer eden ilk olayın, çobanlık olması, ayrı bir önem taşımaktadır. Çünkü Almanya'da böyle bir şey düşünülemez herhalde.

Dört büyükler ve illerinin adını taşıyan futbol takımları, yurt dışındaki gurbetçilerimizin vatan özlemlerinin adeta bir göstergesidir. Her hafta takımlarının maçlarını ilgiyle izler, bir araya geldiklerinde bolca takımlarından konuşurlar. Bu sevgilerini çocuklarına istekle aşılamaktadırlar.

Büyükleri ziyaret etmek, uzun hasretliklerin kısa zamanda giderilmesi demektir. Mezarları/türbeleri ziyaret etmek ise, atalara duyulan özlemi bir derece olsun giderir.      

Almanya’da doğma büyüme bir çocuğun bile, “İznimiz çabuk bitti ve Almanya’ya döndük” demesi, sadece büyüklerin değil, çocukların da yoğun bir vatan özlemi çektiğini göstermiyor mu?

Ve bu çocuklar büyüyünce, büyük olasılıkla Türkiye'ye, anne baba ve diğer büyüklerinin mezarlarını ziyaret etmek için gelecekler. Çünkü Almanya'da ölen Türk işçileri veya aileleri, orada yıkanacak, kefenlenecek ve en düzenli çalışan Cenaze Hizmetllari Sigartasıyla yurda getirilecek. Sonra doğup büyüdüğü yerlerde toprağa verilecekler. Çocuklar yine, büyüklerimizin mezarlarını ziyret ettik, diyecekler.

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..