Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Türkiyem de bir koleksiyonun öyküsü

Türkiyem de bir koleksiyonun öyküsü
 

4 Lisanda Osmanlı Bankası 1 Lira Fransızca-Ermenice-Rumca-Eski Türkçe


Var olman için … çok ama çok şanslıydın 

  • var olman için … sana verilen emeği çok aile çocuğuna verememiştir
  • var olman için … bazen ailelerin ve çocuklarının nafakası yendi
  • var olman için … yalanlar söylendi, verilen sözler tutulamadı
  • var olman için … uykusuz nice geceler geçti
  • var olman için … eşlerine çocuklarına zaman ayıramadılar
  • var olman için … işlerini ihmal edenler var
  • var olman için … ihanetler oluştu, arkadaşlıklar bozuldu komşuluklar bitti
  • var olman için …ne servetler harcandı, ömürler tükendi
  • var olman için … seni yaratanı bazen sefil ettin

peki sen; 

  • var oldun da ne oldu ?
  • var oldun da kime yaradın ?
  • var oldun da kime yarandın ?
  • var oldun da kimin haberi var ?
  • var oldun da kime ne ?

şimdi de ! 

  • yok oluyorsun herkes seviniyor
  • yok oluyorsun herkes kavga ediyor
  • yok oluyorsun herkes nasipleniyor
  • yok oluyorsun kıymetin bilinmeden
  • yok oluyorsun bir daha var olup olmayacağını bilmeden

Sen kimsin, nesin ? Adına kültürümüz, kültür varlığı diyorlar, ama korumaya gelince; oluşmasaydı, var olmasaydı da bize masraf olmasaydı diyorlar. Ne olur söyle, sen neyin nesisin? (kısa bir sessizlik, , , , ) ben mi ? şeyyy, mmmm , şeyy.. söylemeye utanıyorum ama, ben bir koleksiyonum … evet “ciddi bir koleksiyonum, , (ağlamaya başlar… ve içini çekip hıçkırarak., ) aslında biliyormusunuz; 

  • ben olmazsam araştırmalar eksik olur
  • ben olmazsam ilim-bilim ilerlemez
  • ben olmazsam tarih yeterince aydınlanamaz
  • ben olmazsam çok insan yaşamanın tadını alamaz
  • ben olmazsam geçmişimizi şimdiki zamanla karşılaştırıp geleceğe bakamayız

Kısacası, ben olmazsam toplum, ülke, devlet tam olmaz . bu arada be bir şey sorabilirmiyim? Ne olur doğru söyleyin, var olmam için yapılanları bu gücüne rağmen devlet yapabilir mi ? neyse, öhö.. öhö .. bana müsaade, kaderimiz hep aynı, parçalanıyorum, yok oluyorum. kurtuluyorsunuz benden yani bir koleksiyondan daha, zaten eskidende yok olan bilinmeyen gizli kalmış kültürümüzden ve de devletimiz için çok daha önemli olan masraftan. 

hoşçakalın ! ( tabi bu durumda hoşça kalınabilirse? ) 

 
Toplam blog
: 29
: 2358
Kayıt tarihi
: 10.06.10
 
 

Mehmet Seracettin TEZÇAKIN (Araştırmacı - Nümismat) 1954 İstanbul doğumludur. 1974 Otelcilik Okul..