Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '14

 
Kategori
Güncel
 

Tuzla'da hortumda hayvanlar havada uçuştu

Tuzla'da hortumda hayvanlar havada uçuştu
 

HORTUMDA HAYVANLAR HAVADA UÇUŞTU (GÖRSEL NETTEN)


Hortum şiddetle dönen bir hava kolonudur. Sıklıkla Kuzey Amerika'nın iç, doğu ve kuzey doğusunda görünmekle birlikte Avustralya, Japonya, Orta Asya, İngiltere, İtalya da görülür. Küçük boyutlu olanları Türkiye' de de görülmektedir. Özellikle iklim koşullarının değişmesi nedeni ile Ülkemizde sık görülmeye başlandı. Hortumun diğer adı Tornado ’dur. En güçlü tornadolar genellikle şimşekli fırtınaların oluşturduğu havanın aşağıya doğru çöktüğü kuvvetli yağmur veya doluların oluştuğu bölüm de değil de, aşağılarda oluşur. Bu nedenle ani kuvvetli yağmur sağanakları ve dolu yağışı bazen tornadoların habercisi olabilir.

Aşağıdaki haberde Tuzla’da meydana gelen hortumda hayvanların havada uçuştuğu belirtiliyor. Zaten Ülkemizin üzerinde kara bulutlar dolaşıyor, bir yanda Soma’daki maden patlaması ölümler, yaralılar, acılı anneler, diğer yanda Irak’ta yaşanan vahşet, Işid militanlarının acımasızca öldürdükleri Müslümanlar ve sevindirici de olsa haksız yere hapis yatıp tahliye olan ve tekrar yargılanacak olan askerlerimiz. Umarım artık sevineceğimiz haberleri alırız. İşte o haber:

NAHİDE ÇELEBİ

TUZLA’DA HORTUM DEHŞETİ

Tuzla'da akşam saatlerinde sağanak yağışın ardından hortum dehşeti yaşandı.

Tuzla'da denizde görülen dev hortum hızlı bir şekilde karaya ilerledi. Hortum o kadar kuvvetliydi ki önüne ne geldiyse parçaladı geçti. Sahildeki tekneler hortumla birlikte alabora olup bir çoğu suya gömüldü.

LÜKS VİLLALAR HORTUMLA HARABEYE DÖNDÜ

Hortum kıyıya kadar ilerleyip Mercan bölgesindeki villaları adeta harabeye çevirdi. Parklardaki dev ağaçları yerinden söküp metrelerce uzağa fırlatan hortum, bölge sakinlerine büyük korku yaşattı. Evlerin kiremitleri havada uçuşurken, 

uçan kiremitler ve parçalar evlerin camlarını paramparça etti. Mahalle sakinleri, "Birden kuvvetli bir şekilde önüne geleni uçurdu. Ağaçları yerinden söktü, kiremitler camları kırdı" diye konuştu.

TEKNEYİ DENİZDEN ALIP SİTENİN HAVUZUNA FIRLATTI

Dev hortum o kadar şiddetliydi ki denizdeki bir tekneyi alarak yaklaşık 100 metre uzaktaki sitenin bahçesindeki havuza fırlattı. En ilginç görüntülerden biri de başka bir sitenin bahçesindeki bir bulaşık makinesinin uzaktaki bir sitenin bahçesine düşmesi oldu. Mahalle sakinleri daha önce böyle bir şey görmediklerini belirterek büyük korku yaşadıklarını söyledi.

O ANLAR GÜVENLİK KAMERASINDA

Hortum dehşeti çevredeki vatandaşlar tarafından saniye saniye kaydedildi. Görüntülerde denizde görülen hortum süratli bir şekilde kıyıya ilerliyor. Hortumu çeken vatandaşta diğerleriyle birlikte panik halinde bir restorana sığınıyor.

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..