Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '06

 
Kategori
Bayramlar
 

Tuzlu bayram

Tuzlu bayram
 

Eveeet, işte nihayet beklenen gün geldi. Herkes mübarek ramazan ayında çok mutluydu ama, her şeyin bir sonu olduğu gibi ramazanın da sonu geldi. Düşünüyorum da acaba ramazanın ödülü olarak mı kutlanıyor bugün, yoksa....

Neyse başka konulara girmeyelim şimdi bayram bayram. Ama okuduğum bazı bayram mesajlarında gördüğüm kadarıyla bu konuyu da hiç edivermişiz millet olarak iki kelimede...Yaşasın artık her şey serbest nidalarıyla. Ya kardeşim kurallar mı yasak koydu ki sana, kimi kandırıyorsun ki. Ramazanda kendini sıkacaksan bu kadar ne gerek vardı, daha bayram sabahı haykıracaksan...

Her neyse biz tadımızı bozmayalım şimdi. Tadımız derken, malum şeker (!) bayramı. Bol bol tatlılar, şekerlemeler, çikolatalar. Dayanamıyor değil mi insan?

Ben dayanıyorum, dayanamadığım o kadar fazla tatlı tüketimi. Her zaman uzak durduğum bir tat. Azıcık idare ediyor beni, öyle tatlı krizine giren insanlardan değilim. Ama şu bayram günleri de işkence oluyor benim durumumda olanlara biliyorum. Her gidilen yerde mutlaka ikram edilen bir tatlı var. Yiyemiyorum, boğazımdan gitmiyor; hadi bir iki yerde çok methettiler bir iki lokma tattım diyelim, ama yok gitmiyor işte...

Ben de bu sebepten her bayram ikramlık olarak tuzlu bir şeyler hazırlarım. Tatlı olarak şeker, çikolata yetiyor zaten. İnsanlar mutlaka yemek zorunda değiller, atın çantanıza sonra yersiniz diyorum. İçleri o kadar bayılmış ki gariplerin bana gelene kadar zorla yedirilen tatlılardan. Şimdi tam zamanı...

Benim menüm belli. Ispanaklı börekler, mahlepli susamlı simitler, zeytinyağlı yaprak sarma ve çeşit çeşit salata.

Ben mutfağa giderken gerilen yüzler gevşeyiveriyor görünce. Yaşasın sonunda ''bayılan içlerini bastırabilecekler''.

Sizin de içiniz bayıldı mı, sabahtan beri ''tatlı yiyelim, tatlı konuşalım'' diyerek yediğiniz tatlılardan. Buyrun beklerim dostlarım, benim evimde tuzlu yesek de tatlı konuşabiliriz. Hatta salatanın yanında turşu bile var isteyene. Tuzlu ve ekşi bile yesek tatlı konuşabiliriz. Yeter ki yüreğimiz tatlı olsun, dilimize de tatlı vurur bu yürekten dökülenler, dışardan desteğe bile gerek yok.

Hepinize yürekten ''tatlı'' bayramlar diliyorum.

 
Toplam blog
: 240
: 1628
Kayıt tarihi
: 18.08.06
 
 

Zamandan şikayet ederken, ne kadar hızlı aktığını fark edemeden geçmiş yıllar. Kırklı yıllar, kır..