Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '09

 
Kategori
Havacılık
 

Ülkemiz Çok Güzel

Ülkemiz Çok Güzel
 

"Osmanlı tayyareleri ile postanemizden Bilecik ve Eskişehir postanelerine ilk hava postası tesis olunarak, posta çıkartılmıştır. Efendim. Mehmet Muhsin, Osmaneli Posta Müdürü, 12Şubat 1914"

34 günde 15.000 Km.

1991 yılında aldığım arabamı 1997 yılında sattığımda, altı yılda toplam 11.000 Km. yol kat etmiştim. 34 günde 15.000 Km yol gideceğimi söyleseler inanmazdım.

Türk Hava Kurumu Genel Başkan adayı oldum. Doğudan batıya, kuzeyden güneye tüm Türkiye'yi dolaşmak ve THK Şubelerimizi yerinde görerek, THK 40. Büyük Genel Kurul Delegeleri'ne projelerimi anlatmak için düştüm yollara. Gücümün ve zamanın yettiğince dolaştım. 34 günde 15.000 Km yol katettim. Tam 276 Şube Başkanını yerinde ziyaret ettim. Çeşitli nedenlerle yaşadıkları yerleşim merkezlerinin dışında bulunan 40 kadar Şube Başkanı ile görüşememiş olsam da, 300'ün üzerinde yerleşim yerini ziyaret etmekten mutlu oldum.

Otoyolda da, keçiyolu benzeri yollarda da araba kullandım. Derin uçurumların kıyısından geçtiğim de oldu, Türkiyenin en Uzun Karayolu Tüneli'nden de... Bitmeyecek gibi görünen bozkırları, yemyeşil ormanları, hasat yapılan elma bahçelerini, domates-biber tarlalarını gördüm. Düğün konvoylarına karıştım. İç acıtan tarafik kazaları sonrası telaşlı koşturmalara denk geldiğim de oldu... Benim de bir tarfik kazam oldu, Samsun'un Ondokuz Mayıs İlçesinde. Bir Pazar gününün sabah saat on otuzunda.

Arabamda uyuduğum geceler çok oldu. Beş yıldızlı otellerde de kaldım. Kamyoncu otellerinde de. Polisevi'nde de Öğretmenevi'nde de kaldım. Kardeşimin, yeğenlerimin evinde de... ( Ailenin kalabalık olması, ülkeye dağılmış olması, böyle günlerde çok işe yarıyor.) Milliyet Blok Yazarlarından iki dostum da konuk etti beni; Sevgili Pirmete ve Sevgili Homeros...

Aceleyle yapılan bir sabah kahvaltısının ardından, Bursa'nın İnegöl ilçesinden başlayan yolum; Yenişehir, İznik Üzerinden Osmaneline ulaştı.Yemyeşil çam ormanları arasında belki bin dönemeçli dağ yollarını, köylülerin domates hasatı yaptığı tarlaları geçerek geldiğim Osmaneli'nde, Türk Hava Kurumu Osmaneli Şube Başkanlığı'nın da bulunduğu Belediye İş Hanının önündeki meydanda da, eski bir dostumu görmüş gibi oldum... Kırmızı tuğlalarla oluşturulmuş bir platformun içindeki bir kaideye oturtulmuş ve uçuyormuş hissini veren bir U-17A Cessna tayyaresi... THK Osmaneli Şube Başkanı Sayın Süleyman Kıral'dan önce, beni bir eski dostumu görmüş kadar sevindiren bu uçağı ziyaret ettim. O'nun orada ne işi olabilirdi? Önce bu merakımı gidermeliydim...

Bu güne kadar bilmediğim bir ilk, hem de havacılıkla ilgili bir ilki öğrenmek beni çok heyecanlandırdı. Sizlerle de paylaşmak istedim...

12 Şubat 1914 günü, Bilecik İlimizin tarihi ilçesi Osmaneli'nde Ülkemizin bir ilki gerçekleştirilmiş,Türkiye'nin İlk hava postası; Pilot Yüzbaşı Nuri Bey ve Rasıt Yüzbaşı İsmail Hakkı Bey'in yönetimindeki Prens Celalaettin isimli Deperdussin tipi uçakla yapılmış... ( İstanbul-Kahire uçuşu sırasında... Lütfen bakınız; Bir Kente Adını Veren Şehit http://blog.milliyet.com.tr/Bir_Kente_Adini_Veren_Sehit/Blog/?BlogNo=130882 )

Bu tarihi olayın genç kuşaklar tarafından anımsanması ve anıtlaştırılması amacıyla, Osmanelili Kara Pilot Albay Turgut Düzkan'ın çabaları ile, Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nca kullanım dışına çıkarılan U-17A Cessna tipi uçak, hazırlanan bir kaide üzerinde 17 Nisan 2008 tarihinde bu meydana konulmuş.,

Yazımın Girişindeki, Osmaneli Posta Müdürü Mehmet Muhsin Efendi'nin notu da O gün İstanbula çekilen telgraf ın metnidir. Sizlerle paylaşmak istedim.

34 günde 15.000 Km, aceleye getirilmiş bir Türkiye turu... Ama, söylemeden geçemeyeceğim, ülkemiz gerçekten çok güzel...

Bu arada Türk Hava Kurumu Genel Başkanlık Seçimleri ne oldu? Merak edenleriniz vardır. Ben seçimlerde başarılı olamadım...

 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..