Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '13

     
    Kategori
    Ekonomi - Finans
     

    Ülkemizde kredi kartı aidatları

    Ülkemizde kredi kartı aidatları
     

    kart aidatını geri almak için yapılabilir şeyler.


    Merhabalar arkadaşlar. İçimi dökmek istediğim konu hakkında ülkemizde birçok vatandaşımızın söyleceyecek sözü olduğuna eminim.

    Öncelikle istatistiki olarak 70 milyonluk ülkemizde, 52 milyondan fazla kredi kartı kullanılmaktadır. Kredi kartı aslında, sihirli bir borçlanma aracı olarak görülüp, "elaleme el açacağıma, kredi kartımla alırım" anlayışıyla kullanılmakta ve hata yapılmaktadır. Bu konuda ahkam kesmek falan değil amacım. Fakat bu konu gözardı edilmeye devam edildiği sürece borç batağından kurtulmak da bir hayli zorlaşıyor. Çünkü kredi kartı, aylık elimize geçen ücrete göre, ödeme yapılması ve bilinçli kullanılması gereken bir araç.

    Kart aidatına gelelim. Bundan yaklaşık 3 ay önce, kartımdan "aidat" adı altında 20 tl tahsil edilmiş. Herhangi bir bilgilendirme yok tabi ki. İnternetten hesap özetimi kontrol ederken farkettim bu durumu. Önce şöyle ufak bir araştırma yaptım. Kart aidatı adı altında kesilen ücreti nasıl geri alabilirim diye. İşte birkaç öneri sıralanmış, birkaç mahkeme sonucu emsal gösterilmiş falan.

    Bankayı arayın, kart aidatının iade edilmesini talep edin, eğer zora sürerlerse, kartınızı iptal edeceğinizi söyleyin, o zaman bir şekilde kart aidatınızı iade ederler falan yazıyordu. Tabi bunu denedim, ama müşteri hizmetlerindeki eleman yasal olarak böyle bir hakları olduğunu ve kart aidatını iade etmeyeceklerini söylemez mi? söyledi işte. Zaten tek bir kredi kartım var, kartımı iptal edin o zaman cümlesini kurup rest çekmeyi göze alamadım. iptal etse, yeniden kart çıkartmak en az 20 gün. Ben de alternatif yolları aramaya başladım.

    Mahkemeye başvurma hakkımızın olduğunu öğrendim. işi resmiyete dökme aşamasına geldiğinizde, bulunduğunuz ilçenin kaymakamlığına gidip, tüketici hakem heyetine başvurmanız gerekiyor. Bu şekilde sonuçlanmış birçok mahkeme varmış. Hem mahkeme masraflarını falan da kazanırsanız karşı taraf ödüyormuş. aman ne güzel.

    Şimdi kazanılmış bir çok mahkeme örneği var ama, tüketiciyle ilgili sitelere girdiğinizde bol bol görüyorsunuz. Ama bankalar birliği vs gibi bankaların tarafında olan sitelere girdiğinizde ise, bankaların kazandığı mahkemeleri görüyorsunuz. Ne yalan söyleyeyim, 20 tl için de göze alınabilir bir risk değil. Mahkemeyi kaybedersem, avukat, mahkeme vs ücretlerini de ödetecekler.

    Bunların hepsini göze alarak son bir şans denemesi olarak önümüzdeki günlerde, banka şubesine dilekçe ile başvurmayı düşünüyorum. Umarım bu bir çözüm olur. Eğer işe yararsa, buradan bilgi veririm, sizler de faydalanırsınız arkadaşlar.

    Memleketimizde vatandaş hep yolunup, üstüne bir de korkutulduğu için, hakkını aramaktan bile çekinir oldu. Ama bu devran böyle dönüp gitmemeli. Hakkımızı aramalı, birlikte hareket etmeliyiz.

    umarım işe yarar :)

    teşekkürler.

     

     
    Toplam blog
    : 1
    : 2639
    Kayıt tarihi
    : 08.02.13
     
     

    Öncelikle kıdemli öğrenciyim. Güzide bir üniversitemizin felsefe bölümünde öğrenim görüyorum. Çal..