Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '12

     
    Kategori
    Ne Nerede?
     

    Üniversite günlerim

    “Gaziantep‘te öğrenci iseniz ve de başka bir ilden Gaziantep‘e gelip yeni bir hayata başlamak zorunda iseniz bunun binlerce zorluğu vardır…”

    Sınav sonuçlarım ilk açıklandığında tercihlerimi yaparken büyük bir heyecanla bütün aile bir masanın etrafında oturduk. Tercih Kitabından bölümlere göz atarken istemiş olduğum Mühendislik bölümlerinin altını çiziyordum. Gaziantep Üniversitesi Fizik Mühendisliği Bölümü gözüme çarptı. Ve büyük bir heyecanla etrafını defalarca daireler çizerek çizdim. Babam ve annemin yüzündeki gerginliği hatırlıyorum…

    - Kızım nerede kalacaksın Gaziantep‘te?
    - Öğrenci Yurtlarında kalmak zordur be kızım…
    - Kız başına Gaziantep‘te…

    Ailemdeki tedirginliği tarif edemem…

    Aslında her kız öğrenci ailesi gibi benim ailem de haklı bir tedirginlik yaşıyorlardı… Her şeye inat üniversite tercihlerimi yaptım. Ve Gaziantep Üniversitesi Fizik Mühendisliği Bölümünü ilk sıraya yazdım. Çünkü Fizik Mühendisliği mezuniyet sonrası gerek iş imkanları gerekse kişisel gelişimim açısından çok avantajlı bir bölümdü… Yaklaşık bir yıldır Fizik Mühendisliği Bölümü‘nün artılarını ve eksilerini uzun uzadıya araştırmıştım…

    Ailemin de tedirginliğini üzerlerinden atmaları için hemen araştırmaya koyuldum…

     

    “İlk soru şuydu; Nerede kalacağım?”

    Bu sorunun cevabı ailemin içini soğutması açısından çok önemliydi… Kalacağım yer; yuva, aile ortamı, güleryüzlü insanlarla, eğitimimi rahat rahat tamamlayabileceğim, sosyalleşebileceğim, Gaziantep Üniversitesi‘ne yakın… Gibi birçok etmeni birarada taşımalı ve ailemin benim evimmiş gibi rahat bir ortamda yaşadığımı bilmeleri gerekiyordu.

     

    “Kalacak yer aramak…”

    Üniversite Öğrencisi birkaç bayan arkadaşıma danıştım ilk etapta… Kredi Yurtlar Kurumu Yurtları‘nda kalan da vardı, Özel Kız Öğrenci Yurdu‘nda kalan da… Kendi ayrı eve çıkmış olan da…. Şehir dışında okuyan bayan arkadaşlarımın hep bir sorunu vardı….

    Sıralama yapacak olursak…

    1) Özel Kız Öğrenci Yurdu ( Eğer gerçekten güzel bir yurt ise ki bu çok çok zor)
    2) Ayrı eve çıkma
    3) KYK (Kredi ve Yurtlar Kurumu Yurtları)

    Benim ve ailemin içini rahatlatmayan bu yukarıdaki liste sanki biraz eksik gibiydi… Sanırım biraz umutsuzluk ve soru işaretleriyle dolu birkaç gün geçirecektim…

    Ta ki…

    Gaziantep‘te Hasan Kalyoncu Üniversitesi‘nde okuyan bir komşumuzun akrabası olduğunu duyana kadar… Hemen telefona sarıldım ve aradım… O kadar heyecanlanmıştım ki tarif edemem…

    Uzun uzadıya konuştuk. Herşeyi sordum Ona… Anlattı. Dinledim. “Yeni açılan birRezidans var dedi… Kule Rezidans. Hem okuluna yakın hem de duyduğum kadarıyla gayette hoş ve Gaziantep’te okuyacak bir kız öğrenci için, ne bir kız yurdundan, öğrenci evinden, Devlet Yurdundan çok çok daha fazla vasfa sahip olduğunu duydum. Senin için bulunmaz bir nimet”


    Websayfalarına baktım hemen…
    www.kulerezidans.com


    Herşeyi yazmışlar. Her konuda merak edilen soruları cevaplaamışlar. Önkayıt için açıtıkları formu doldurdum. Hemen aradılar. Gerçekten kurumsal ve içimi rahatlatan bir anlayışa sahipler.

    Babam çok memnun kaldı. Uzun uzun konuştu telefonda. Herşeyi sordu. Her soruya cevap aldı. Telefonu kapattığında ise yüzündeki o ifadeyi tarif dahi edemem…

    Şimdi heyecanla okulun açılmasını bekliyorum…

    Kule Rezidans‘ta kalacak olmanın mutluluğu ve heyecanı ile yeni bir hayata adım atacağım anı bekliyorum…

     
    Toplam blog
    : 1
    : 1379
    Kayıt tarihi
    : 27.06.12
     
     

    19 yaşındayım ve Gaziantep Üniversitesi Grafik Tasarım bölümü okuyorum  .  ..