Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '11

 
Kategori
Eğitim
 

Üslup dediğin nedir ki?

Üslup dediğin nedir ki?
 

Öğretmenim sizi çok seviyoruz,hiç böyle yazılmamıştı


Herşey bir merhaba ile başlar. Konuşarak beynimizdeki düşünceleri paylaşırız. Bitkileri, hayvanları ya da su gibi diğer hayati önemi olan varlıkları bile etkilediği tespit edilmiş olan sözün gücü, insan yavrusuna ne yapabilir? 

Zeka özürlü olduğu tespit edilmiş bir eğitim alan hangi sözcüklere ruhunun kapısını açar? Cahillikleriyle yargılayamayacağımız ebeveynlerin yavrularının hangi iletişim kelimeleri üzerine davranış değişikliklerinde bulunmalarına yardımcı olabiliriz? 

Pipon topu gibi ne atarsak karşılığında bize aynı top geri gelir. Geri gelen topu eleştirme hakkımız olmadığına göre, gönderdiğimiz topların özelliklerine çok dikkat etmeliyiz. Eğitim alan herşeyi kaydeder. Sözün söyleniş tarzını, sesin stresini, gözlerin titreyişini, ağzımızın yüksekliğini, yanaklarımızın sağa sola sallanışını... 

 

Peki bizim gönderdiğimiz sözden payımıza düşen nedir? İşte bu sorunun cevabıdır söylediğimiz sözü değerli kılan. Çünkü her bizden ayrılan şey, ardında bizde bir şeyler bırakıp gider. Eğitim alanlara gönderdiğimiz sözler işte bu yüzden çok ama çok değerlidir. Bizde bıraktıkları şeyleri eğitim alanlar şekillendirir. Çünkü sözümüz ağzımızdan salvolar halinde çıkmış, eğitim alan tarafından algılandıktan sonra tekrar bize şekillendirilerek gönderilmiştir. Eğitim alan sevgi, şükran, minnet, hayranlık, anlayış, farketmek gibi hislerini bize göndermişse bilin ki sohbetimiz bittikten sonra eğitim alanla her karşılaştığımızda yanımızdan gözlerimize bakarak, bir anlaşılmış olmanın rahatlığı içinde geçecektir. Eğer biz söylediklerimizle eğitim alanı boğmuş, yok etmiş, örselemiş aynı cahilikleriyle yaşayan ebeveynlerinin cümlelerine yakın kelimeleri suratlarının ortasına atıvermişsek, inanın ki eğitim alan karşılaştığına karşılaşacağına bin pişman olacak hatta yok olmak için yerin dibine girecektir. 

 

Suyun yanında sevgi sözleri okununca su kristallerine mikroskopla bakıldığında çiçekler gibi görülmüştür... Hakaret içeren sözler suya okunduğunda ise kristallerin dış cephelere saldırırcasına kaçıştıkları bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Artık bu devirde sözlerimizle eğitim alanın yürüyeceği yolu inşaa ederken olumlu cümlelerimizi, yapıcı kelimelerimizi, hoşgörülü üslubumuzu eğitim alanlardan birer yetişkin olarak esirgemeyelim. Gönderdiğimiz sözlerin, bir gün bize döneceğini hiç unutmayalım. Tatlı dil çocuğu baştan yaratır aynı yılanı deliğinden çıkardığı gibi. Tatlı dilli günlerde buluşmak dileğiyle, hoşçakalın. 

S. Ebru TÜTÜNCÜ
   

 
Toplam blog
: 15
: 721
Kayıt tarihi
: 17.04.10
 
 

İstanbul 1969 doğumlu 1985 Pertevniyal mezunuyum. Lisemizin sitesinde köşe yazarlığı yapmaktayım. Ma..