Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Uyanış

Sabahın yedisinde simitçiyle alt komşumun bağırışmalarıyla uyanıyorum. Neymiş simitler sıcak deyip soğuk simit satıyormuş, ve inanırmısınız bu nedenden dolayı tam bir saat tartıştılar. O gürültüyle uyanmışım zaten... Staj yaptığım iş yerine giderken otobuse binmem gerekiyor,durağa doğru giderken çarşı esnafı dikkatimi çekiyor.herkeste bi bağrışma herkeste bi tahammülsüzlük. Neler oluyor bize arkadaşlar? Televizyonu açıyorum en çok reyting alan programlar kavganın tartışmanın çok oldugu programlar, sokakalar desen aynı. Otobüse biniyorum; şoför yolcuya bağırıyor yolcu şoföre ''Neden bi durak önce indirmedin şoförmüsün sen yaa...''soför:''sen neden söylemedin kardeşim senin nerde ineceğini bilmek zorunda değilim...''...v.b.

Galiba toplumca hoşgörümüzü Avrupa Birliği uyum sürecinde yitirdik. Çocukluğumu hatırlıyorum da her şey ne kadar içten ne kadar insancaydı. Belki gelişmiş bir ülke değildik ama en azından biribirimize saygımız sevgimiz vardı.O günlerden bu günlere biçok şey değişti;sanayi anlamında bi çok tesisler kuruldu okullar hastaneler yapıldı insana hizmet anlayışı yerleştirilmeye çalışıldı beyinlere. Dünle bu gün arasında çok önemli yollar katettik gelişim anlamında. Ama bi şeyleri ıskaladık galiba... KENDİ BENLİĞİMİZİ... Gittikçe makinalaşan bi toplum olduk teknolojimizi geliştirdikçe biz de robotlaştık aslında. Önce hoşgörümüzü birliğimizi yitirdik bu uğurda, sonra dürüstlüğümüzü ve güvenimizi farkında olmadan... Şimdi ortaya çıkan toblo görmek istediğiniz heryerde var.gazetelerde üçüncü sayfa haberleri, televizyon programları, internet... Sizce neden böyle oldu? AYNI MİLLETİN ÇOCUKLARI OLMAMIZA RAĞMEN NEDEN İKİLEŞTİK HATTA DÖRTLEŞTİK ÇOK BAŞLI OLDUK? Sakın beni yanlış anlamayın elbette insanların farklı düşünceleri olacak farklı yaşam doğruları olacak bu hayata, kültüre renklilik katar. teknoloji düşmanı falan da sanmayın iyi ve doğru olan ne varsa ben onun yanındayım hayatı kolaylaşyırmak güzelleştirmek adına icat edilen çoğu nesneyi ben de kullanıyorum bunlar bizlere sunulmuş birer hizmettir. Ben, bunları alırken neden bazı değerlerimizi vermek durumunda kalıyoruz bunu anlamıyorum. Gittikçe neden güvensizleşiyoruz?

Aslında bu kadar da çaresiz kara bi tabloda değiliz. Biliyorum ki bizim toplumumuz ne kadar robot gibi yaşasa da duygularını kaybetmiş gibi görünse de yüreğinde hala kocaman bir vatan sevgisi, insan sevgisi var sadece yasanan kötü deneyimler bunu biraz arka plana atmayı söylüyor beyinlere o kadar. Öyle bi şey olmalı ki uyanmalıyız milletçe.AMA NE...

 
Toplam blog
: 3
: 438
Kayıt tarihi
: 30.08.06
 
 

Türk filmlerini aratmayan bir geçmişim var ama geçmişin acısında kaybolmadım. Geleceğim hakkında yap..