Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '07

 
Kategori
Yurtdışı Tatil
 

Vietnam - Hanoi ve Halong Körfezi

Vietnam - Hanoi ve Halong Körfezi
 

Hanoi ve Halong Körfezi notlarımı paylaşmak istiyorum bugün.

Hue'den uzun bir otobüs yolculuğundan sonra Hanoi'de ufak otellerin ve seyahat acentalarının olduğu bir bölgeye geldik. Tabi ilk hareket yine kalınacak bir yer bulmak oldu. Rehber kitaptan beğendiğim yerde yer kalmamıştı, o yüzden oralarda oteline müşteri arayan bir motorsikletliyle anlaştım ve oraya yerleştim. Sonradan Hanoi'de otel işinin biraz çetrefilli olduğunu öğrenecektim.

Hanoi, Vietnam'ın başkenti. Güzel bir şehir ama bir başkent havası var, artık ne demekse bu:) HCMC kısmında yazdığım gibi ben HCMC'yi İstanbul'a, Hanoi'yi de Ankara'ya benzettim.

Merkezde ufak gölcüklerin etrafında birçok park var. Buralarda banklarda oturarak sakin sakin etrafı ve insanları izleyebilirsiniz. Bu parklarda sabahları birçok kişi bedmington oynuyor, Tai Chi yapıyor. Görmeye değer bir manzara gerçekten. Hemen ağları gerip üçer dörder kişi halinde heyecanlı bedmington maçları yapıyorlar. Epey yaşlı teyzeler de oluyor aralarında, sağlıklı bir yaşam için spor yapmalarını ben pek takdir ettim.

Görülmesi gereken yerlerden birisi Edebiyat Tapınağı ve Milli Üniversite (Temple of Literature and National University) 11. yy.'da yapılmış olan bu yer Vietnam'ın ilk üniversitesi olarak geçiyor. Kaplumbağa figürlerinin üzerinde duran taş tabletler öğrencilerin bitirme tezleriymiş.

Hanoi'de kaçırmamanız gereken bir şey daha var, o da su kuklaları tiyatrosu. Geleneksel bir Vietnam gösterisi. Sahnede su dolu bir havuzcuk var. Uzun sopalarla perdenin arkasından idare edilen kuklalar bu havuzcuğun içinde bir oyun oynuyorlar. Dili bilmeyince ne olup bittiğini çok anlamıyorsunuz ama görmeye değer. Girişte bir de CD hediye ediyorlar.

HCMC kadar olmasa da Hanoi'de de oldukça fazla motorsiklet var. Vızır vızır ve birbirlerinin arasından kıvrıla kıvrıla gidiyorlar. HCMC'de yapmamıştım ama Hanoi'de artık ben de onlara katılmalıyım diyerek bir scooter kiraladım. Oldukça zevkli oldu. Birçok motorsikletliyle yollarda gitmek zevkli bir şey. Hem de şehri daha iyi tanıyorsunuz. Birkaç gün kullandıktan sonra ben de onlar gibi biraz çılgın kullanmaya başladım motorsikleti, insanoğlu adapte oluyor hemen çevreye:) Tabi ufak bir kaza yapıp motor beremi almayı da ihmal etmedim. Gerçi hafif hızlı gidiyor olsam da ben de pek hata yoktu, dört yolda bize yeşil yanarken adamın biri kırmızıda geçti ve benim geldiğimi görünce de öylece durdu ortada. Ben de geçirdim tabi adama, bir Vietnamlı olsa kenarından kıvrılır geçerdi kesin. Neyse kimseye birşey olmadı, motorlarda da sorun yoktu, ufak bir Hanoi hatırası oldu sadece:)

Hanoi, Halong Körfezi turu almak için en uygun yer. Birçok seyahat acentası var. Birçoğu Sinh Cafe ismini taşıyor çünkü Sinh Cafe ünü duyulmuş bir turizm şirketi. Hemen taklitleri türemiş adamların. Neyse, zaten temelde 3 tane tur yapan şirket var, herkes onların turunu satıyor diyorlar. Değişik uzunlukta birçok alternatif var. Ben 2 gece 3 gün olanı seçtim. Bir gün gemide, bir gün otelde kaldık. Bence idealdi.

Halong körfezi gerçekten çok güzel bir yer. Bence Güneydoğu Asya'da Angkor Tapınakları'ndan sonra görülmesi gereken ikinci yer burası. Binlerce kayalık denizden fışkırmış. Kimileri kocaman adalar gibi, üzerinde yerleşim var ama çoğu sadece ağaçlarla kaplı küçük kayalık şeklinde. Gemilerle onların arasından geçip gitmek çok keyifli. Günün birinde bir adada oldukça uzun süren bir yürüyüş yaptık. Özellikle son tırmanış kısmı bizi zorlasa da kan ter içinde tepeye ulaştık ve biraz sisli de olsa kayalıkları tepeden görebildik. Güzel bir manzaraydı gerçekten. Gidenler Çin'de de buna benzer bir bölge olduğunu söylediler. Aslında Laos'ta Vang Vieng'te de buna benzer kayalıklar vardı ama orada deniz olmadığı için karadan fışkırmış gibiydiler:) Velhasıl Halong Körfezi'ni ben pek sevdim...

 
Toplam blog
: 30
: 1532
Kayıt tarihi
: 15.04.07
 
 

Gezmeyi görmeyi severim. Aslında endüstri mühendisiyim ama 2 sene önce çalışma hayatına ara verdim. ..