Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '13

 
Kategori
Güncel
 

Washington Post'tan şok makale

“İğneyi kendine, çuvaldızı ele batır”  Her Ülkede taciz olayları yaşanıyor. Kızım Washington’da Amerikan Üniversitesinde mastır yaparken, yanına gitmiştim. Etrafı gezmek istedim, kızım: “aman anne yalnız başına gezmeye kalkma cinsel tacize uğrarsın.” Diyince şaşırdım, “öyle şey olur mu kızım burası özgür, yasalara saygılı insanların ülkesi” dedim. Güldü ve: “Siz öyle zannedin, burada öyle taciz olayları oluyor ki, biz öğrendik çok şeyleri saklıyorlar” dedi. Gerçekten orada yaşayan Türkler ’den bu konularda çok şeyler duyduk, tüylerimiz diken, diken  oldu. Gece veya tenha bir yerde, yalnız başına yürüyen bir bayanın önü kesilip para isteniyormuş, para az bulunursa taciz edip kaçıyorlarmış, kaç kişi böyle tacize uğramış, kimisi tutuklanmış kimisi bulunamamış. Canım, Amerikan toplumu “sütten çıkmış ak kaşık” ya, hiç taciz olayları yaşanır mı? İstedikleri kadar saklasınlar.  Pentagon’un verilerine göre, ABD ordusunda geçtiğimiz yıl 3 bin 158 cinsel taciz olayı rapor edildi. Söz konusu olaylardan 529'u mahkemeye taşındı. Sadece 104'ü mahkûmiyetle sonuçlandı. Oysa bu konuda hazırlanmış bağımsız bir rapor, durumun çok daha vahim olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Geçtiğimiz yıl ABD ordusunda 19 bin cinsel taciz vakası, baskılar nedeniyle gizli kaldı. Bu olayların sadece Türkiye’de vuku bulmasını afişe eden yalancılar, aynaya dönüp kendilerine baksınlar. Biz de yaşandığı gibi her ülkede yaşanıyor. İşte internete düşen , Washington Post tarafından yayınlanan o makale. Aşağıdaki fotoğrafını da sayfasına koymuş. Selam ve sevgiler.

NAHİDE ÇELEBİ

 Washington Post'tan şok makale

 

Tüm dünyada kadınlara yönelik şiddetin ön planda olduğu bu günlerde Washington Post tarafından yayımlanan bir makalede kadınların İstanbul sokaklarında "sürekli taciz edildiği" öne sürüldü. WASHİNGTON(ANKA) - Washington Post'un "İstanbul'da, daima sokak tacizi var" başlığıyla okuyucularına yansıttığı makaleye imza atan gazeteci Alyson Neel, tüm dünyada yankılanan, 29 yaşındaki Hintli kadının otobüste yedi erkek tarafından tecavüz edilmesi olayını anımsatarak başladığı makalesine, "Cinsiyet eşitsizliği konusunda bildiklerimin çoğunu son iki yıl yaşadığım İstanbul'un sokaklarında öğrendim. İlk dersim kolay değildi" sözleriyle devam etti. 2011 yılının bahar aylarında bir otobüs durağında beklerken bir erkeğin sokak ortasında bir kadına nasıl saldırdığını gördüğünü anlatan Neel, "Müdahale etmeye çalıştığımda adam bir bıçak bana salladı ve orada duran ve beni geri çeken başka bir kişi olmasa dokunabilirdi" diye yazdı. -"SARSILDIM, ŞOKE OLDUM"- Alyson Neel yazısını, "Sarsıldım ve şoke oldum ve sadece suçun arsızlığı yüzünden değil, aynı zamanda seyredenlerin kayıtsızlığı ve polisin "özel bir meseleye' karışmayı reddettiği için de" şeklinde sürdürdü. -"TÜRKİYE ÖNEMLİ İLERLEME SAĞLAMIŞ OLSA DA ŞİDDET HALA BÜYÜK SORUN"-Makalede Türkiye, son 20 yılda kadın hakları konusunda "önemli ilerleme" sağlamış olsa da "sosyal olarak muhafazakâr olmayı sürdürdüğü, kadınlara şiddetin büyük bir sorun olmaya devam ettiği" belirtildiği makalede Hacettepe Üniversitesi'nce 2009 yılında gerçekleştirilen ve kadınların yüzde 42'sinin hayatlarının bir noktasında fiziksel veya cinsel olarak kötü muameleye uğradığını gösteren araştırmaya dikkat çekildi. -TACİZSİZ "GÜN GEÇMİYOR"- Alyson Neel, tacize uğramadığı gün geçmediğini, iki ay önce de adeta evinin kapısında bir grup genç erkeğin saldırısına maruz kaldığını da anlattığı makalesine şöyle noktaladı: "Tecavüze uğramamış olsam da, her gün sokaklarda tanımadığım insanlarca kirletiliyorum. Ve ben, Kahire'den İstanbul'a, uluslararası sokak tacizi karşıtı Hollaback hareketinin doğum yeri New York'a kadar, kamuya açık yerlerde cinsel taciz ve saldırılara uğrayan milyonlarca kadından sadece biriyim."

  

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..