Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '09

 
Kategori
Sinema
 

When Nietzsche Wept (Niçe Ağladığında)

When Nietzsche Wept (Niçe Ağladığında)
 

www.geyikhane.biz


Irvın D. Yalom’un 1992 yılında çok ses getiren romanında uyarlanan bu filimi Kurgu ve içerik açısından oldukça doyurucu bulduğum için iki kez izledim.Filmin içinde o kadar güzel dialoglar var ki buralarda filmi başa alıp tekrar izlemek ve dialogları hafızama yerleştirmek not almak gereğini duydum.

Çok hoş ve alımlı bir kadın olan Lou salome doktor Breueri ziyaret ederek henüz kimsenin tanımadığı iki kitabı yayınlamış olan Nietzche’nin yaşamakta olduğu duygusal çöküntü nedeniyle Avrupanın kültürel geleceğinin tehlikede olduğunu bu nedenle ona yardım etmesi için ricada bulunur. Dr Breuer bu teklife her ne kadar sıcak bakmasada kadının çekiciliğinden okadar çok etkilenir ki onu tekrar görebilme ümidiyle kabul eder.


Film ilerledikçe ; Sıradışı, oldukça farklı düşüncelere sahip olan Nietzshe ile tanışan doktor Breuerin hayatının nasıl değiştiğini görüyoruz.Ve hasta ile doktorun yer değiştirdiği dieloglara şahit oluyoruz.Ayrıca 19. Yüzyıl viyanasında pisikanalizin doğum arifesinde Freud’un geçliği ilede karşılaşılaştığımız bu filmde Freud’un” Psikoterapi” yi nereden etkilenerek ortaya koyduğunu da görüyoruz.

Filmi keyifle izleyebilmeniz için ayrıntilara girmiyorum ve izleme fırsatı bulamayanlara biran önce izlemelerini öneriyorum.

 
Toplam blog
: 17
: 742
Kayıt tarihi
: 22.04.07
 
 

Okumayı ve yazmayı seviyorum. ..